hoi
sinds gisteren brand het motorlampje constant en ging mn auto in noodloop
lampje gaat ook niet meer uit, dus besloot hem uit te lezen met Xentry/Das
zie op de fotos welke fouten er gegeven worden
de DPF filter zou + 58.000km gelopen hebben, de auto zelf al 350.000km
zou het probleem te maken hebben met de Turbo ?
wie heeft raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Duidelijk toch...?
Check alle componenten die als [color=red]NIET OKE[/color] worden weergegeven.
ja dan ben ik wel ff bezig he :s
kon zijn dat iemand dit al eerder heeft gehad en wat tips kan geven ?
10 jaar
Asgehalte van DPF is te hoog. Controleer met xentry
Drukverschil sensor B28/8. Let hierbij wel op dat je geen afzuiging
Aan de uitlaat hebt zitten. Want dit belemmert de meting.
Bekijk de waarde van turbodruk, lekke slangen, intercooler
Controleer temperatuursensoren van DPF.
Je kan ook aangeven met xentry eerst volgende rit regenereren. Let daarna wel op
Hoe snel de asgehalte oploopt
thx ik ga vd week aan de slag ermee, ben benieuwd wat ik tegenkom
10 jaar
vandaag mee bezig geweest, xentry testen laten uitvoeren, bleek de turbo niet goed te zijn, bij open en dicht gad geen verschil, ik hoorde wel iedere keer een klikje in de turbo en na een keer of 8 ging het plots open... meetwaarden waren toen ok
heb dan alle fouten gewist, de dpf late regeneren en gaan proefrijden +- 15km, zelfs flink gassen etc..
thuisgekomen weer laten uitlezen met xentry, en totaal geen fouten meer
heeft me dus uren sleutelwerk gespaard, hoop dat het niet meet terugkomt anders zal ik alsnog turbo moeten vervangen, maar dat is voor later
10 jaar
Het niet willen regenereren is vaak een gevolg van een Andre storing.
Je kan DMV xentry af en toe kijken naar de roetgehalte van de DPF
En daaruit een conclusie trekken. Loopt deze snel op dan kan je binnenkort weer een
Motorlampje verwachten, daalt deze dan regenereert deze goed en werkt het systeem Goed
ja kan het niet zijn als de turbo niet functioneert dat de dpf dan niet regenereert ?
de dpf zit er nog maar 58.000km in
zal het roetgehalte enkele malen meten en in het oog houden
keep you posted
10 jaar
Controleer of de schanierpunten van de regelstang van de turbo
Niet verroest zijn.
ondertussen 300km gereden zonder problemen, echter gisteren ging hij in noodloop maar geen motorlampje
dus net even uitgelezen met Xentry
geeft deze fouten
2076-002 check component G3/2 O2 sensor upstream of Kat, value below limit
2028-004 Pump current G3/2 oxygen sensor battery severely discharged / faulty
2359-001 check charge air system. too low boost pressure
deze codes zijn STORED, niet current
enig idee ?
thx
10 jaar
Turbodruk nog steeds/weer te laag en nog steeds problemen met de (breedband) Lambda sonde.
Ik betwijvel of de sonde upstream (= voor) de kat zit, bij een diesel zit deze normaal gesproken na het roetfilter.
Die lambda sonde wordt voornamelijk gebruikt tijdens regenereren, dus daardoor kan het regenereren niet starten, dan wel voorijdig afgebroken worden.
Misschien eens uitlezen met StarDiagnose....of zou dat nix uitmaken?
xentry is stardiagnose he...
heb het ondertussen niet meer gehad maar heb wel lambdasonde besteld , die ga ik dan wel vervangen bij de eerst volgende noodloop
10 jaar
nou heb weer een update
kreeg aantal dagen terug problemen met noodloop...
uitgelezen met star-xentry en gaf weer allerlei fouten, dus zijn we gaan sleutelen
wat heb ik gedaan :
turbo vervangen door een refurbished turbo
DPF volledig gereinigd met compressor en hogedruk reiniger ( zal serieus veel troep in), is een 2-delig dpf dus dat geluk had ik
LMM vervangen
EGR klep vervangen
motorolie en alle filter vervangen
dan codes gewist en proefrijden, 1st half uur ging prima, daarna door flink te gassen weer in noodloop GRRRRRR...
Star laten lezen en hij geeft 2359-001 too low boost pressure, alle eerdere fouten zijn niet terug gekomen
heb bij uit en inbouwen echt alles goed gereinigd en gecontroleerd
star zegt me nu ook dat DPF ok is
kan het zijn dat de intercooler defect is ? hoe controleer ik dat of kan dat niet de oorzaak zijn ?
thanks voor het meedenken
10 jaar
deze fout kan ook komen door een scheurtje in een vacuumslangetje,contoleer eens alle slangetjes op wrijving...
10 jaar
zal morgen eens slangetjes checken
10 jaar
vacuumslang ziet er ok uit, wel hoor ik als ik ff gas intrap ergens een 'scheurend geluid'
kan dit de vacuümpomp zijn ? hoe is deze te testen ?
10 jaar
misschien is er een darm gescheurd tussen intercooler en inlaatcollector,of tussen turbo en intercooler,komt wel vaker voor,dan heb je drukverlies. laat iemand gas geven terwijl je de darm probeert in te drukken,als je hem ingedrukt kan houden zit je zeker met een groot verlies. de darmen zitten er gewoon in geklipst met een soort speld,je kan dus makkelijk een darm verwijderen om eens te controleren op scheuren.
10 jaar
vandaag die darmen eraf genomen om te checken maar is niks mis mee
ben dan even bij de dealer geweest maar die wil hem dan binnen hebben volgende week
ga morgen eens proberen met een busje startpiloot en sprayen, misschien vind het dan alsnog
ben benieuwd
10 jaar
met busje startpiloot gespoten bij alle bereikbare punten en geen resultaat, ik vermoed dus de intercooler
iemand hier ervaring mee gehad ?
wil weten of ik alvast een intercooler bestel in duitsland gezien MB hier in Belgie 355,- vraagt en in duitsland ditzelfde maar 115 euro vraagt
10 jaar
ben bij dealer geweest en die wisten mij te zeggen dat het inlaatspruitstuk defect is
deze gaan we dus vervangen
hopelijk ben ik dan klaar met de auto pfff
10 jaar
heb het inlaatspruitstuk vervangen samen met de stelmotor
de auto rijd weer als nieuw !
dit topic kan dicht
grts
10 jaar
Enig idee wat de kosten waren om een stelmotor te vervangen. Heb namelijk hetzelfde probleem maar enkel de stelmotor
10 jaar
stelmotor kost iets van 100 euro
enkel moet wel he inlaatspruitstuk eraf om het te vervangen, dan best de pakkingen van spruitstuk ook vervangen maar dat kost bijna niets
je zal wel paar uurtjes bezig zijn met sleutelen
succes
10 jaar
Is dit de stelmotor die je bedoeld of wat ik eronder begrijp
Dit zou namelijk stuk zijn bij mij
10 jaar
ja dat is de stelmotor
als het niet dringend is best op ebay.de bestellen, scheelt echt wel in prijs
10 jaar
Oké bedankt ga hem effe zoeken
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar