auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 220 2005: w203 c220 motorlampje brand en in noodloop

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel

hoi

sinds gisteren brand het motorlampje constant en ging mn auto in noodloop
lampje gaat ook niet meer uit, dus besloot hem uit te lezen met Xentry/Das

zie op de fotos welke fouten er gegeven worden
de DPF filter zou + 58.000km gelopen hebben, de auto zelf al 350.000km

zou het probleem te maken hebben met de Turbo ?

wie heeft raad?

Geplaatst door

vlimmershof (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Duidelijk toch...?
Check alle componenten die als [color=red]NIET OKE[/color] worden weergegeven.

Hans4040 1435
badge vip badge

11 jaar

ja dan ben ik wel ff bezig he :s

kon zijn dat iemand dit al eerder heeft gehad en wat tips kan geven ?

vlimmershof 0

11 jaar

Asgehalte van DPF is te hoog. Controleer met xentry
Drukverschil sensor B28/8. Let hierbij wel op dat je geen afzuiging
Aan de uitlaat hebt zitten. Want dit belemmert de meting.
Bekijk de waarde van turbodruk, lekke slangen, intercooler
Controleer temperatuursensoren van DPF.
Je kan ook aangeven met xentry eerst volgende rit regenereren. Let daarna wel op
Hoe snel de asgehalte oploopt

S65 AMG 0
badge

10 jaar

thx ik ga vd week aan de slag ermee, ben benieuwd wat ik tegenkom

vlimmershof 0

10 jaar

vandaag mee bezig geweest, xentry testen laten uitvoeren, bleek de turbo niet goed te zijn, bij open en dicht gad geen verschil, ik hoorde wel iedere keer een klikje in de turbo en na een keer of 8 ging het plots open... meetwaarden waren toen ok
heb dan alle fouten gewist, de dpf late regeneren en gaan proefrijden +- 15km, zelfs flink gassen etc..
thuisgekomen weer laten uitlezen met xentry, en totaal geen fouten meer

heeft me dus uren sleutelwerk gespaard, hoop dat het niet meet terugkomt anders zal ik alsnog turbo moeten vervangen, maar dat is voor later

vlimmershof 0

10 jaar

Het niet willen regenereren is vaak een gevolg van een Andre storing.
Je kan DMV xentry af en toe kijken naar de roetgehalte van de DPF
En daaruit een conclusie trekken. Loopt deze snel op dan kan je binnenkort weer een
Motorlampje verwachten, daalt deze dan regenereert deze goed en werkt het systeem Goed

S65 AMG 0
badge

10 jaar

ja kan het niet zijn als de turbo niet functioneert dat de dpf dan niet regenereert ?
de dpf zit er nog maar 58.000km in
zal het roetgehalte enkele malen meten en in het oog houden

keep you posted

vlimmershof 0

10 jaar

Controleer of de schanierpunten van de regelstang van de turbo
Niet verroest zijn.

S65 AMG 0
badge

10 jaar

ondertussen 300km gereden zonder problemen, echter gisteren ging hij in noodloop maar geen motorlampje
dus net even uitgelezen met Xentry
geeft deze fouten
2076-002 check component G3/2 O2 sensor upstream of Kat, value below limit
2028-004 Pump current G3/2 oxygen sensor battery severely discharged / faulty
2359-001 check charge air system. too low boost pressure

deze codes zijn STORED, niet current

enig idee ?
thx

vlimmershof 0

10 jaar

Turbodruk nog steeds/weer te laag en nog steeds problemen met de (breedband) Lambda sonde.
Ik betwijvel of de sonde upstream (= voor) de kat zit, bij een diesel zit deze normaal gesproken na het roetfilter.
Die lambda sonde wordt voornamelijk gebruikt tijdens regenereren, dus daardoor kan het regenereren niet starten, dan wel voorijdig afgebroken worden.

oldford 0
badge

10 jaar

Misschien eens uitlezen met StarDiagnose....of zou dat nix uitmaken?

Hans4040 1435
badge vip badge

10 jaar

xentry is stardiagnose he...
heb het ondertussen niet meer gehad maar heb wel lambdasonde besteld , die ga ik dan wel vervangen bij de eerst volgende noodloop

vlimmershof 0

10 jaar

nou heb weer een update
kreeg aantal dagen terug problemen met noodloop...
uitgelezen met star-xentry en gaf weer allerlei fouten, dus zijn we gaan sleutelen
wat heb ik gedaan :
turbo vervangen door een refurbished turbo
DPF volledig gereinigd met compressor en hogedruk reiniger ( zal serieus veel troep in), is een 2-delig dpf dus dat geluk had ik
LMM vervangen
EGR klep vervangen
motorolie en alle filter vervangen
dan codes gewist en proefrijden, 1st half uur ging prima, daarna door flink te gassen weer in noodloop GRRRRRR...
Star laten lezen en hij geeft 2359-001 too low boost pressure, alle eerdere fouten zijn niet terug gekomen
heb bij uit en inbouwen echt alles goed gereinigd en gecontroleerd
star zegt me nu ook dat DPF ok is

kan het zijn dat de intercooler defect is ? hoe controleer ik dat of kan dat niet de oorzaak zijn ?

thanks voor het meedenken

vlimmershof 0

10 jaar

deze fout kan ook komen door een scheurtje in een vacuumslangetje,contoleer eens alle slangetjes op wrijving...

PeterK011 50

10 jaar

zal morgen eens slangetjes checken

vlimmershof 0

10 jaar

vacuumslang ziet er ok uit, wel hoor ik als ik ff gas intrap ergens een 'scheurend geluid'
kan dit de vacuümpomp zijn ? hoe is deze te testen ?

vlimmershof 0

10 jaar

misschien is er een darm gescheurd tussen intercooler en inlaatcollector,of tussen turbo en intercooler,komt wel vaker voor,dan heb je drukverlies. laat iemand gas geven terwijl je de darm probeert in te drukken,als je hem ingedrukt kan houden zit je zeker met een groot verlies. de darmen zitten er gewoon in geklipst met een soort speld,je kan dus makkelijk een darm verwijderen om eens te controleren op scheuren.

PeterK011 50

10 jaar

vandaag die darmen eraf genomen om te checken maar is niks mis mee
ben dan even bij de dealer geweest maar die wil hem dan binnen hebben volgende week
ga morgen eens proberen met een busje startpiloot en sprayen, misschien vind het dan alsnog

ben benieuwd

vlimmershof 0

10 jaar

met busje startpiloot gespoten bij alle bereikbare punten en geen resultaat, ik vermoed dus de intercooler
iemand hier ervaring mee gehad ?
wil weten of ik alvast een intercooler bestel in duitsland gezien MB hier in Belgie 355,- vraagt en in duitsland ditzelfde maar 115 euro vraagt

vlimmershof 0

10 jaar

ben bij dealer geweest en die wisten mij te zeggen dat het inlaatspruitstuk defect is
deze gaan we dus vervangen
hopelijk ben ik dan klaar met de auto pfff

vlimmershof 0

10 jaar

heb het inlaatspruitstuk vervangen samen met de stelmotor
de auto rijd weer als nieuw !

dit topic kan dicht

grts

vlimmershof 0

10 jaar

Enig idee wat de kosten waren om een stelmotor te vervangen. Heb namelijk hetzelfde probleem maar enkel de stelmotor

mouradboom 0

10 jaar

stelmotor kost iets van 100 euro
enkel moet wel he inlaatspruitstuk eraf om het te vervangen, dan best de pakkingen van spruitstuk ook vervangen maar dat kost bijna niets

je zal wel paar uurtjes bezig zijn met sleutelen

succes

vlimmershof 0

10 jaar

Is dit de stelmotor die je bedoeld of wat ik eronder begrijp
Dit zou namelijk stuk zijn bij mij

mouradboom 0

10 jaar

ja dat is de stelmotor
als het niet dringend is best op ebay.de bestellen, scheelt echt wel in prijs

vlimmershof 0

10 jaar

Oké bedankt ga hem effe zoeken

mouradboom 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.