Ik heb een c220 cdi coupe automaat die niet meer uit zichzelf aanspringt.
Als er een 2e persoon voor mij remreiniger via de filterslang naar binnen spuit springt de auto aan.
De auto rijd dan de hele dag prima.
Zodra de auto van contact is en de auto dan weer probeer te starten, springt die ook niet aan.
Iemand een idee?
Zal het een verstuiver kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dichting van de regeldrukklep controleren, deze zit achteraan op de brandstofrail
Injectorlektest uitvoeren en is die goed, dan het drukregelventiel idd controleren.
Excuses voor de late reactie..
Ik heb de auto nu 2 x uit laten lezen maar geef geen foutmeldingen aan.
Als de drukregelventiel kapot is zou die dit dan aan moeten geven?
Ik zal er deze dagen mee aan de slag gaan!
10 jaar
Daar krijg je geen specifieke foutcodes op. Misschien alleen een foutcode dat de raildruk te laag is. Het ventiel zelf is ook niet kapot, maar de dichtringen. Wat is het bouwjaar van de auto?
Controleer ook de O-ringen die aan de doorzichtige brandstofleidingen zitten.
Ik bedoel de leidingen van het filter naar de pomp en de retour etc. als je lucht door die leidingen ziet gaan bij stationairloop dan kun je et beste alle o-ringen vervangen. Ook even kijken of het filter goed dichtgeschroefd zit en of de o-ring van het filter goed afdicht.
Het kleinste beetje lucht zorgt ervoor dat de auto niet meer start.
Links naast de hogedrukpomp zit een zwarte regelaar, die regelaar zit met een klein kunststof pijpje aan de pomp vast, die lekken ook graag!
Alle benodigde o-ringen kun je los krijgen, kost niet heel veel en is een klein uurtje werk om ze allemaal even te vernieuwen.
Het Bouwjaar is 2002.
En heb vandaag is een zon leiding los gehad toevallig daar was inderdaad 1 ring van waar een kleine beschadiging (scheurtje inzat.
Zal ze morgen is allemaal bekijken en maar vervangen..
10 jaar
de oplossing!!
Ik heb eerst is de motor aan de loopt gemaakt of er idd luchtbelletjes kwamen in de leidingen, er was niks te zien wat leek op lucht.
Ik liep even weg bij de auto en sloeg de auto plotseling af. ik zag dat de leiding die vanaf de filter naar de pomp loopt losgeschoten was.
Waarom dit gebeurt was snel duidelijk, de klembevestiging zat er niet meer op en was compleet weg.
Ik heb hem is met een tyrap vastgetrokken, starte de auto weer is uit nieuwsgierigheid.. en tot me verbazing sprong de auto aan.
de hele dag starte de auto goed.
Drukverlies zal het dan geweest zijn neem ik aan!
zal de bevestiging en alle o ringen allemaal nog vervangen en hopen dat het dan goed blijft..
10 jaar
Gegarandeerd! is een bekend problem.
Maar het is niet zozeer een kwestie van druk verlies, maar van lucht aanzuigen, en op lucht loopt ie helaas niet :)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar