Mercedes-Benz 210: W210 '97 Airco Blaast Soms Warme Lucht

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3 LITER

Automatische Airco Werkt Meestal Prima, Soms Blaast Hij Warme(hete) Lucht Naar Buiten, Soms Links Soms Rechts, En Al Stel Je 'm Af Op 14 Graden Of Low. Hij Blijft Dan Warm Blazen, En Dan Is Het Na Een Half Uur Ineens Voorbij, En Begint Ie Als Een Gek Te Koelen .. Wat Is De Oorzaak ? Bijvullen ?

marceltuinstra

Geplaatst door marceltuinstra , lid sinds 14 jaar geleden

8 Reacties

markyv PRO, 14 jaar geleden

Hoi, ik denk dat de interieur temperatuur meter verstopt zit of defect is.
Verstopt/vuil kun je zelf oplossen door de opening eens goed door te blazen. anders zul je toch langs de dealer moeten om uit te laten lezen.

Gr. Mark

marceltuinstra, 14 jaar geleden

hallo Mark, bedankt voor je antwoord, waar zit die meter ?

markyv PRO, 14 jaar geleden

Hoi marcel, deze sensor/meter zit als het goed is in de "dakbedieneenheid" duur woord voor je binnenverlichtings unit. Als het goed is zie je een soort roostertje en als je erin kunt kijken zie je het weerstandje (klein knopje met 2 draadjes) en een ventilatortje. Als dit het niet is zul je toch het systeem even moeten laten uitlezen. Gr Mark

arjankempeneers PRO, 14 jaar geleden

Vloeitje van een sigaret aan laten zuigen, dan zie je meteen of deze werkt. Weerstand kan natuurlijk ook vuil zijn.

marceltuinstra, 14 jaar geleden

jongens bedankt, ik heb de sensor met een busje perslucht schoongeblazen, gaan we morgen gelijk testen !

markyv PRO, 14 jaar geleden

Nou ik ben benieuwd naat het resultaat. Kon je trouwens het weerstandje zien zitten? en was deze nu goed stof en vuil vrij?

marceltuinstra, 14 jaar geleden

helaas - het probleem blijft !

het rare is dat het soms links en soms rechts optreedt, zonder enige vorm van logica, ineens wordt de luchtuitstroom heet, en dan na een kwartier of half uur weer normaal koud, en al zet je de airco op LO, hij blijft hard hete lucht blazen. Systeem is vorige week opnieuw gevuld, maar ook dit helpt niet !

Hans4040 PRO, 14 jaar geleden

Controleer de stekkerverbinding op het duoventiel op corrosie.
Als die slecht contact maakt gaat het duoventiel (links of rechts) open en komt er warm water in de kachel.
Als er geen spanning op het duoventiel staat gaat hij helemaal open.
het duoventiel zit rechts onder de motorkap.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.