Mercedes-Benz S-Klasse: waterpomp lekt + uitbouwen

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.6

Hallo monteurs,

ik moet de waterpomp(MB260SE) vervangen, deze lekt(speling op de as). De waterpomp zit aan het motorblok vast met 4 schroeven. Nu kan ik 3 schroeven goed bereiken, doch de 4e niet. Kan, - volgens mij -, enkel van bovenaf bereikt worden.

Het spanmechanisme bestaat uit meerdere onderdelen en ik ben er bang voor dat als ik dit moet demonteren, dat ik dit niet meer in elkaar gezet krijg. Ik ben weliswaar wel "handig" doch geen automonteur!

Ik hoop dus een antwoord te krijgen van iemand die de waterpomp van een W126(bwjr. 1987-260SE) al eens vervangen heeft. Ben dan heel benieuwd hoe hij met het stelmechanisme is omgegaan.

Stel dat ik dit vernuftig stelmechanisme wel moet demonteren, zou ik al erg geholpen zijn met een (de-)montagevoorschrift.

Onder dankzegging van een ieders te nemen moeite, hoop ik snel een (de-)montagebericht te mogen vernemen.

Groetjes, Frans

Benz190

Geplaatst door Benz190 (20) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ahavelaar (0), 15 jaar geleden

Als je toch het koelsysteem gaat aftappen kun je volgens mij net zo goed even de radiateur eruit halen . Dan kun je
er veel beter bij en precies zien wat je doet. mvg. Arie

Benz190 (20), 15 jaar geleden

Hoi Arie,
je hebt gelijk v.w.b. het uitbouwen van de radiateur, waardoor ik beter kan zien wat ik aan het doen ben.
Vanavond ff overlegd met een monteur, hij stelde ook voor om de radiateur te verwijderen. ff wachten tot ik een dag vrij ben, dan ga ik aan de slag(Ps. Arie, de motor is niet meer spontaan afgeslagen, houden zo!!)
Groetjes van Frans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.