Mercedes-Benz E-Klasse: weg ligging

Bouwjaar: 1996

hallo ik heb een probleem met de wegligging van een w210 uit 96 E280 ik heb voor de vakantie nieuwe schok brekers gemoteerd van monroe want ik dacht dat de schok brekers versleten waren.maar dat was niet het geval,nu is het zo dat de auto eerst van links naar rechts begint te deinen en lijkt het net alsof de achterkant elk moment kan uitbreken vervolgens als die echt aan het deinen is dan begint ook de voor kant,het lijkt net alsof de achtertrein los zit de auto is wel verlaagt maar ik weet niet of het de orginele veren zijn hoe kan ik dat kontroleren want ik heb een sterk vermoeden dat de veren zijn in gekort wie heeft dat wel eens meegemaakt

flow

Geplaatst door flow (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

PBleeker (0), 19 jaar geleden

Heeft de ophanging van de achteras niet te veel ruimte ? als de auto stil staat , en je duwt tegen de zijkant , staat de auto dan al te schudden ?
Ligt het niet aan je wiellagers / rubber bussen in de stabilisatorstang.
De stabilosatorstang voor , de bevestiging tegen het schutbord wil nog wel eens verrot zijn

flow (0), 19 jaar geleden

welke ruimte bedoeld u,en als ik tegen de zijkant duw,dan gaat die ook niet overdreven schudden.het alle andere moet ik nog gaan controleren.alvast bedankt.

annmisty (0), 19 jaar geleden

Hoi Alan,

Hebben de niewe schokbrekers voor de montage een tijd plat gelegen? Als dit zo is moeten ze voor montage enkele malen helemaal heen en weer worden bewogen om de olie op de juiste plek te krijgen in de schokbreker.
Dan weet je ook zeker dat de schokbrekers dezelfde demping hebben.

Mvgr,

Maurice

flow (0), 19 jaar geleden

ik heb de schokbrekers gedemonteerd en heb ze heen en weer bewogen maar helaas zonder resutaat de auto gaat als een dweil gewoon niet te rijden.ik ga morgen alle rubbers en kogels kontroleren.

hollik (0), 17 jaar geleden

hallo alanzlodi,

Dit probleem heb ik precies hetzelfde gehad in mijn w210 300d elegance '95 automaat....

Wat ik heb gedaan wat het probleem verhielp:

1) auto uit laten lijnen, zo ook het CAMBER opnieuw in laten stellen.....

Dit heb ik laten doen bij BETO service in Weesp, elke auto in 1 keer de eerste keer goed, had ooit een alfa die na 2 keer uitlijnen bij de kwikfit nog niet lekker spoorde, bij beto in 1 keer goed, zo ook mijn benz.

Vooral omdat ie verlaagd? is, denk ik dat dit voor jouw waarschijnlijk de oplossing gaat bieden, ik dacht niet dat het hierdoor zou komen, zat al te denken al veren, rubbers en wat de andere voor mij zeiden, was dus echt het uitlijnen, als het maar GOED! gebeurd denk ik dat het over zal zijn, zo niet ach voor die 35 euro ga je tenminste eventuele slijtage aan wiellagers en banden ook te lijf...

Vraagje als je een hobbel pakt vliegt je stuur dan 1 kant op?
Als je een wat scherpere bocht neemt met zeg maar 80 km/h, zwabbert ie dan?
Als je 100 rijd op de snelweg, volgt ie dan precies de wielsporen?
Dit is wat mijn auto had voor het uitlijnen.

gr.

hollik

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.