Hallo, Al enkele weken geen vermogen meer - foutcode p 1470, turbodrukregelaar. Klopt het dat op de 4-cylinder cdi modellen een zg. VTG-turbo zit, waarbij de drukregeling op een andere manier werkt? Is vervanging van de turbo - hoe kun je eigenlijk de werking checken? - dan noodzakelijk, omdat er geen aparte drukregelaar is? Zou het ook kunnen liggen aan de goede werking van het vacuumsysteem > beide vacuumdoosjes (inlaat en uitlaat) geven na het afzetten van de motor een hoogfrequent tikkend geluid, dat met het loshalen van een leiding stopt. Inmiddels ook foutcode p 1403 - uitlaatgasterugvoersysteem - erbij gekomen. Is er een verband tussen beide foutcodes, die naar de oorzaak wijst? Reacties welkom, alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er is inderdaad verband tussen beide storingen als de fout in het vacuum gedeelte zit, je moet alles goed controleren op luchtdichtheid.
Een E-Klasse van 1998 heeft geen VTG, dit is pas vanaf CDI 2.
Code P1470 kan op een verstopte KAT duiden waardoor er tegendruk ontstaat, dit is echter de bodem kat, dus de tweede.
Wel even de eerste controleren of het binnenwerk nog goed is.
Ook het inlaatspruitstuk kan deze storing veroorzaken, zit inlaatkanaal afsluiting op (klepjes), wordt ook vacuum bedient.
Eerst maar eens de uitlaat doorspoelen...
Bedankt voor je bericht. Heb je nog wat aanwijzingen of bijzonderheden voor de werkwijze?
20 jaar
Voorste kat eerst goed doorspoelen van de achterkant uit met krachtige waterstraal,dan zie je wel of er veel roet uitkomt..
Bedankt Ids; mbt de klepjes: de storing deed zich aanvankelijk af en toe voor, met alleen de p1470. Ik heb toen beide vacuumdoosjes gewisseld, waarna p1403 (samen met p1470) verscheen. Wat de uitlaat betreft: van de zomer al een roetmeting dicht onder de toelaatbare apk-waarde. Dus eerst maar de uitlaat. Ik houd jullie graag geinformeerd!
20 jaar
Inmiddels uitlaat gespoeld en klepjes op inlaatkanaal gecheckt. Auto rijdt wel een stuk vlotter, maar nog steeds in noodloop en turbo doet niet mee. Vacuumdoosje (schakelventiel) voor EGR geruild met een goede en deze gaf daarop hetzelfde tikkende geluid. Alle vacuumbediendoosjes werken. Op welke manier kan ik de elektronische aansturing controleren? Alvast bedankt!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar