Mercedes-Benz w108-280sel: wil koud niet goed op lpg lopen

Bouwjaar: 1970

deze motor heeft een meganische injectie maar het gas mengstuk zit gewoon in de lucht inlaat,de motor start zeer goed op gas maar naar een paar seconden heeft hij moeite om te blijven lopen dit vooral met koud weer zo onder de 5 gr tevens zit het verbruik zo rond de 1 op 4 bij normaal gebruik vind ik nogal hoog

wat kan er loos zijn instalatie is bijna nieuw ontsteking en bougies zijn zo goed als nieuw

wilco12029

Geplaatst door wilco12029 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hans4040 (190) PRO, 20 jaar geleden

Voldoende antivries in het koelsysteem ?

moet tot -30 beveiligd zijn anders bevriesd de verdamper.

Succes.

wilco12029 (0), 20 jaar geleden

zou dat dan meteen ook het brandstof verbruik kunnen verklaren?

Hans4040 (190) PRO, 20 jaar geleden

Zou kunnen , maar dat weet ik niet zeker .ook met gas heb je een ideaal gas/lucht mengsel nodig.Als hij loopt ga dan naar een erkend gasinbouw bedrijf en laat de zaak goed afstellen.

die lui hebben de juiste apparatuur en stellen de verdamper optimaal af

axelsh (0), 20 jaar geleden

Goedemorgen,



Het antivries verhaal is onwaarschijnlijk. Het bevriezen van de verdamper betekent niet dat het koelwater bevriest! De verdamper zet vloeibaar LPG om in gasvormig LPG. Hier komt enorm veel kou bij vrij (of beter gezegd: dit onttrekt warmte aan de omgeving). Deze kou wordt afgevoerd door het warme koelwater dat lang de verdamper stroomt. Als dit niet gebeurt kan het vloeibare LPG niet meer goed verdampen en krijg je problemen. Zolang er koelwater langs de verdamper kan stromen is er niets aan de hand. Tot welke temperatuur het koelwater is beveiligd doet er voor de verdamper niets aan toe!



Dan nu het werkelijk probleem. Met een mechanisch injectiesysteem zoals Mercedes het op die motoren gebruikte is het meest belangrijke dat de mechanische injectiepomp geen brandstof meer kan leveren tijdens het lopen op LPG. Hoe is bij deze auto het mechanisch gedeelte van de brandstofpomp "stilgelegd"? Als je dit laat weten, dan kunnen we allicht tot een oplossing komen.



Succes ermee!


PSik heb twee Mercedessen op LPG met zo'n injectiesysteem en bij beiden zijn alle problemen opgelost, dus bij die van jou moet dit ook wel lukken.

wilco12029 (0), 20 jaar geleden

waarscheinlijk electrich maar weet niet zeker?,de benz pomp blijft bij het starten wel doordraaien(tenminste dat meen ik te horen) en in de nul stand van de lpg schakelaar blijf hij gewoon draaien op benzine.ook meen ik bij het starten een benzine luchtje te ruiken?

wat kan de beste manier zijn om de benz pomp uit te schakelen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.