Mercedes-Benz 210: WIT GRIJZE ROOK

Bouwjaar: 1996

BETREFT 210 017 E290 Turbodiesel

VAN HET ENE OP HET ANDERE MOMENT ROOKGORDIJN ACHTER AUTO VAN WIT GRIJZE ROOK.
ZIJN GEEN SIGNALEN VAN KOELVLOEISTOF OF OLIE VERLIES.
ER HANGT EEN LUCHT ROND AUTO VAN GESMOLTEN TEER. (VROEGER TIJDENS TEREN VAN DAKBEDEKKING.) GEEN OLIE LUCHT ??
RANDSTOFPOMP FUNCTIONEERT GOED, VERVROEGING KOMT NIET OP MAXIMALE WAARDE, GEMETEN VERSCHIL PLUS MINUS 4 GRADEN TE WEINIG.
DIT VERSCHIL WORDT NIET VEROORZAAKT IN BRANDSTOFPOMP, VERVROEGING OP TESTBANK GECONTROLEERD, DEZE IS GOED.

HEEFT IEMAND EEN SUGGESTIE.

mevisoft

Geplaatst door mevisoft PRO , lid sinds 16 jaar geleden

4 Reacties

Henk Nobach PRO, 16 jaar geleden

Koppakking lek tussen de eerste cilinder en distributie. Doe maar een cilinderlektest; dan weet je het zeker.

Komt meer voor als ze 3 ton hebben gereden.

plurkje PRO, 16 jaar geleden

koppakking

WOOLDRIKVANMILTENBURG PRO, 16 jaar geleden

KOELSYSTEEM AFPERSEN, ZEKER EEN HELE NACHT.
OLIEAFTAPPLUG LOSSEN EN IETS LIFTEN, ONG. 10 CC. ERUIT LATEN LOPEN, WELLICHT KOELVLOEISTOF.
JE KUNT OOK WARMDRAAIEN ONDER DRUK, WEL GEREGELD AFBLAZEN.
OP TOEREN AF EN TOE EN KIJKEN,

mevisoft PRO, 16 jaar geleden

Het was inderdaad de koppakking, oliekanaal bij distributie lekte naar eerste cylinder, met nieuwe koppakking verrholpen,
Bedankt voor het asdvies.
TM

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.