Mercedes-Benz 220: Zekering sigaretten aansteker : lekstroom

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: diesel

Beste,

tijdens de vakantie hadden we een waterkoker aangesloten op de sigaretten aansteker aan de vookant.
De zekering was stuk gegaan en nu springt de elke nieuwe zekering die we insteken .
De zekering vind plaats onder de motorkap.
Nu is de nieuwe batterij ook leeggelopen, hiervoor is er probleem geweest dat de cv soms niet werkte met de afstandsbediening (dat nog altijd niet opgelost is)

Graag wat reaties hoe we dit kunnen aanpakken.

alvast bedankt;
mvg
Z.Y.

zuriye

Geplaatst door zuriye (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 220? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

misschien zo warm geworden dat er wat aan elkaar is gesmolten, dat nu sluiting maakt

zuriye (0), 12 jaar geleden

Beste,

sigarettenaansteker is vervangen... het was gesmolten aan de achterkant.
Nu... hebben we een andere probleem. De midden console(scherm navigatie + cd speler) verbruikt 3tot4 keer meer stroom dan dat het nodig is.
Volgens de officiele dealer zal de batterij leeg lopen binnen 3 dagen en het is ook waar.
Nieuw kost het 3000euro wat heel duur is.

Hebben jullie al zoiets meegemaakt...
Hoe krijg ik deze middenconsole (navigatie eruit) en is het mogelijk om een okkasie te steken met een groot scherm?

Graag wat reacties voor een oplossing.
alvast bedankt,
mvg

zuriye (0), 12 jaar geleden

Ik wil wel iets toevoegen...

Ik denk dat we de probleem van de leeglopende accu ook vroeger hadden maar omdat er altijd met de wagen gereden werd was er geen probleem.
Nu staat de auto af en toe stil en hierdoor deze probleeem.

Tijdens het rijden werd de radio na een tijdje wat harden... ik weet niet dat dit iets ermee te maken heeft met een stuk midden console. midden console.

zuriye (0), 12 jaar geleden

*.3*

zuriye (0), 12 jaar geleden

Hallo,

Vandaag heb ik nog eens wat gemeten en ik wou een relais zetten voor de zekering F41 central gateway omdat deze constant 1 ampere verbruikt.
Ik dacht dat deze roodwitte draad naar de zekeringkast bij de motor ging. ik heb deze zekeringblok volledig losgekoppeld maar niets gevonden.
Ik wilde relais tussen zetten en ik was opzoek naar een spanning die opkomt en afvalt met de contactsleutel.
Ik merkte dat de draad in een black box ging met de naam central gateway en besloot om nog efkes te wachten.

Weet er iemand wat "CENTRAL GATEWAY" doet.
Deze is gekoppeld aan zekering F41 geloof ik, en de black box staat aan de bestuurderskant onderin.
Deze zou voor de grootste lekstroom zorgen.
Als ik deze zekering uittrek, daalt het verbruik met 1Ampere.
Ik heb deze zekering uitgetrokken maar... er brand SRS licht & motorventilator werkt constant & achteruitrijlichten branden niet.

Graag wat reacties,
alvast bedankt,
mvg,
Z.Y.

zuriye (0), 12 jaar geleden

Beste,

ESP modulule is vervangen... wat een dure grap is geweest.
Het is een automatische transmissie waar er boite olie drupte op een elektrische stekker onder.
Dat hebben ze ons toch verteld.
Voor de rest hebben we geen probleem.
Ik wil hierbij ook danken aan de Mercedes garage in Tienen die heel goed werk hebben geleverd terwijl de garage dicht bij ons ... want de boite olie is vervangen geweest door de meedewerken van die garage.

Bedankt voor jullie reacties,
Z.Y.

zuriye (0), 9 jaar geleden

probleem opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.