Mercedes-Benz Vito: zingend geluid aan de kant van het distributie ketting

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 110 td

ik hoor een zingend (zoemend) geluid aan de kant van het distributie ketting
na dat de kop er af is geweest ivm lekke koppakking (kop is gevlakt)
motor heeft maar 150 duizendkilometer gelopen
heeft iemand een idee wat dat kan zijn .
en nog een vraag motor trilt erg bij laag toerental

bladecbr

Geplaatst door bladecbr (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Bril (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat geluid wat je hoord kan van een span of loop rol zijn van je multieriem(multieriem los gooien en je motor laten lopen dan zal het weg zijn)als het dan weg is controleer je de rollen en de vrijloop van je dynamo.
Het trillen van de motor kan helaas wat meer werk zijn b.v. een injector dan zal je hem moeten uit lezen met een laptop.
Gr Dirk

bladecbr (0), 17 jaar geleden

he bedankt voor het antwoord ik zal het proberen.
maar wat bedoel je met een injector .
toen ik de kop heb laten vlakken heb ik de verstuivers laten testen maar daar was een bij
die ging pas na een paar keer goed op druk te hebben gezet weer op zijn waarde open.
kan het zijn dat die ene pas naar een hooge druk pas opend dt daar door de branstofmeng verhouding
niet goed is

Bril (0) PRO, 17 jaar geleden

Het kan zijn dat ze met een verschil in druk open gaan maar dat kan je af laten stellen maar je kan ook je luchtfilter of je brandstof filter controleren

MvrGr Dirk

Hans Assmann (0), 17 jaar geleden

Het kan ook zijn met het demonteren van de kettingspanner dat deze niet goed is terug gegaan.
Je had de stift van de kettingspanner terug moeten drukken.
Het kan zijn dat deze nu een beetje te strak staat.
Succes

bladecbr (0), 17 jaar geleden

ben er achter gekomen wat het was het trillen . alle vier verstuivers waren kapot/niet goed meer
heb ze laten testen plus het stationair toerental was te laag moet tussen de 750 /800 zijn was 660.
alles vernieuwd nu loop hij weer perfect. nog bedankt voor de antwoorden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.