hallo
ik heb 2 vragen over mijn pas gekochte e220 diesel
vraag1
de motor maakt een zaar hol geluid alsof er geen luchtfilter in zit,of een open kn filter zo klinkt het
ik heb er al een nieuwe luchtfilter in gezet maar daar ligt het niet aan.
ik heb wel het idee dat er nog een buis of slang aan moet,aan het onderste deel van de luchtfiter bak
zit een rond open gat waar je meteen bij de luchtfilter uit komt en ik weet niet of daar nog wat op hoord
vraag 2
de automaat pook maakt een tril/rammel geluid vooral op de autobaan bij hoge snelheid en
zodra ik gas los laat is dat geluid weg,en als ik de pook na links in de 4 zet is het ook weg,en als ik hard op de pook duw hoor je het gluid ook niet,wie weet wat dit is
mvg pascal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Pascal ,antwoord op 2 is een aandrijfas die trilt en dat komt vaak door een defecte HARDY-schijf. Als de oren los zitten vernieuw dan ook de centreerbus in het midden van de as. Om die bus er uit te halen is even pielen maar het is te doen. Succes.
[quote=Punt]Pascal ,antwoord op 2 is een aandrijfas die trilt en dat komt vaak door een defecte HARDY-schijf. Als de oren los zitten vernieuw dan ook de centreerbus in het midden van de as. Om die bus er uit te halen is even pielen maar het is te doen. Succes.[/quote]
nee het komt van de motor
ook als ik stil sta en gas geef hoor je dat hol geluid , zoals een auto zonder luchtfilter
14 jaar
controleer je kleppen een s mischien dat deze niet goed staan dus dis riem controle ik denk als het uit je motor komt naar je luchtfilter dat een klep op de zuiger slaat of iets anders in je motor maar dat is lastig te bepalen van hieruit
14 jaar
[quote=williamhabets]controleer je kleppen een s mischien dat deze niet goed staan dus dis riem controle ik denk als het uit je motor komt naar je luchtfilter dat een klep op de zuiger slaat of iets anders in je motor maar dat is lastig te bepalen van hieruit[/quote]
ik heb net ondekt dat de klep bij de egr open blijft staan.en zit een vacium pompje op die constant open blijft staan,als ik die met de han op de dicht stand duw dan is het zware holle geluid ook weg.
vanaf dan pompje gaat er een slangetje na onder na een soort potje en aan de onderkant komt een slangetje
uit die nergens op zit en als ik daat aan zuig gaat het pompje open en dicht maar ik kan niet vinden waar die op moet.
ook zit er een sensor op de dikke luchtslang vlak bij de luchtflter en op die sensor luchtmassa meter zit geen
2 pollig kabeltje die hangt er wel in de buurt naast zonder stekkertje
weet iemand wat ik er mee moet
14 jaar
`Pascal mijn antwoord ging over het trillen van de pook. Weet jij wanneer die egr open moet staan?? En wanneer niet. Succes.
[quote=Punt]`Pascal mijn antwoord ging over het trillen van de pook. Weet jij wanneer die egr open moet staan?? En wanneer niet. Succes.[/quote]
och ja klopt nu zie ik het pas,ok dan zal ik daar eens na kijken dank je wel he
ik weet niet zeker of het de egr klep is wat ik bedoel
vanaf de luchtfilterbak gaat er een dikke zwarte slang na een aluminium buis waar die klep in zit,aan de achterkant zit een ijzeren vaium voor de egr en bovenop zit een zwart plastic pompje die bedoel ik.als ik die hand matig dicht duw dan is dat zware geluid weg
14 jaar
Je hoort dan het geluid wat uit de uitlaat komt omdat die verbinding open is met de inlaat. De egr staat open wanneer de motor op werk-temperatuur is en sluit (wordt door het mm .geregeld) en boven de 3000 toeren blijft de poort gesloten omdat alle zuurstof die in de aangevoerde lucht nu nodig is om de brandstof te verbranden. Er moet toch iets aan de inlaat ontbreken want dat geluid mag niet hoorbaar zijn.
[quote=Punt]Je hoort dan het geluid wat uit de uitlaat komt omdat die verbinding open is met de inlaat. De egr staat open wanneer de motor op werk-temperatuur is en sluit (wordt door het mm .geregeld) en boven de 3000 toeren blijft de poort gesloten omdat alle zuurstof die in de aangevoerde lucht nu nodig is om de brandstof te verbranden. Er moet toch iets aan de inlaat ontbreken want dat geluid mag niet hoorbaar zijn.[/quote]
ok ik zal eens kijken bij de inlaat
groetjes
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar