close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

MG MGA 1967: onvoldoende trekkracht, kunnen oorzaak niet vinden.

Bouwjaar: 1967

Hoi mensen,
Ik hoop dat hier wat techneuten zitten..
Wat is namelijk het geval, mijn vader is al weken aan het stoeien met een MG A 1600 1967.
Hij restaureert sinds zijn jonge jaren engelse auto's en heeft met name met MG's erg veel ervaring maar hier komt hij (en ik) niet uit.

Casusbeschrijving; De auto trekt erg slecht..

Maar; -hij start erg goed, zowel warm als koud.
-de cylinders zijn opgeboord en er zitten nieuwe zuigers/veren in.
-klepspeling is in orde.
met ontst. tijdstip is al veel gestoeid(kan maar op 1 manier goed staan..)
-bougies hebben alle dezelfde -goede-kleur.
-beide carbs hebben zelfde vacuüm.
-geen aanwijzing dat hij valse lucht trekt
-Compressiemeting geeft over alle 4 de potten dezelfde goede waarde.

Opmerkelijk; Als je de bougiedoppen van nr 1 OF van nr 4 trekt, daalt de motor duidelijk in stat. rpm,
Maar als je de dop van nr. 2 OF 3 trekt, gebeurd dit nauwelijks. Dus ondanks gelijke compressie en vonk(al diverse verdelerkappen en condensatoren geprobeert) lijken nr 2 en 3 'minder' mee te doen.

Iemand een idee?

Geplaatst door

enfielddnepr (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geeft cilinder 2 en 3 bij een hoger toerental dan stationair wel een duidelijk toerenval?

JSV 0

11 jaar

neen, het lijkt er niet op.
Vandaag bobine vervangen, condensator is al vervangen, 3 verdeelkappen en div. bougies geprobeerd. De blote bougiekabel laat over 2cm lucht nog een vonk slaan dus dat lijkt in orde

enfielddnepr 0

11 jaar

Nog een mogelijkheid inlaatspruitstuk lekt tussen 2de en 3de cilinder, pakking lekt of spruitstuk niet vlak.
Dit veroorzaakt een te arm mengsel ook bij hoger toeren, carburateurs staan wel erg arm, cilinderinhoud is toch veranderd?
Nog een is dat het spruitstuk verkeerd is vastgezet moet van de middelste moeren naar buiten aangehaald worden anders blijft hij bol staan, wel koperen kraagmoeren gebruiken anders is de pakking snel lek.

Mijn ideeën bus is leeg, succes

JSV 0

11 jaar

Motor smoort niet als je flink gas geeft en bv 2500 toeren vast houd ?
Uitlaat niet verstopt ?
Ontsteking vervroeging werkt wel ?
Toerenval test doen met toerenteller dan weet je zeker wat er gebeurt.

kaleido 1 7120
badge vip badge

11 jaar

Ik tover er nog een,
Heeft het voertuig een rembekrachtiger? Je weet maar nooit, vacuum aansluiting zit tussen de twee CV-carburateurs, mogelijk is de bodemklep lek, te horen bij het rempedaal.

JSV 0

11 jaar

Nokkenas van een Datsun?
(Datsun heeft een tijdje dezelfde motoren gebouwd, maar dan in spiegelbeeld...)


Of, gewoon, een sterk versleten nokkenas (had een vriend van mij, met zijn MGB).

dutchbert 50
badge

11 jaar

Arie; een nokkenas is niet te zien bij zo'n motor maar je kunt wel de maat op nemen hoever de kleppen in worden gedrukt. Motor draait goed zonder kleppendeksel. Olie zie je bijna niet .
Is er verder voldoende klepspeling?

Succes.

Punt 55
badge

11 jaar

Een garage opzoeken waar ze een scope hebben. Kun je eens kijken naar het beeld van de ontsteking. Evt. speling op verdeleras (kun je ook zien op de scope), slijtage van de nokken van de verdeleras. Is de contacthoek ook goed?

Hoe staat het er nou mee, Arie?

dutchbert 50
badge

11 jaar

jammer geen reactie, ik ben toch ook benieuwd naar het probleem

theo wijsman 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je MG MGA of stel zelf een nieuwe vraag.