Hallo mijn naam is Zoe Jaeger ben 17 jaar en heb pas een microcar virgo II gekocht maar na zo'n 20 km begint hij een beetje te pruttelen ik zet hem aan de kant en zet hem uit, na zo'n 5 minuten start ik hem weer en is er niets meer aan de hand tot de volgende 20 km.
Iemand een idee wat dat kan zijn???
o het is een dieseltje.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tank zuigt geen vacuum ? probeer eens met de dop los of het ook optreed.
Als hij dit doet , en je draaidt de dop van de tank , en je hoort een ernstig zuigend geluid , is deze kans groot.
Ga ik eens proberen. Bedankt.
11 jaar
Geen zuigend geluid te horen maar stilzetten even wachten en het is weer even opgelost.
Kan er mee leven maar snap het echt niet.
in ieder geval bedankt voor het meedenken.
11 jaar
Hi Zoe,
Ik heb het zelfde gehad. Heel simpel opgelost. Tank onder vandaan afkoppelen en tank schoonmaken. In je tank bevind een vlotter. Vlotter heeft als functie schoon brandstof naar je motor te sturen. Wat ik zag was geheel verstop met een rubberachtig afval. Wanneer je brandstofpomp oppompt dan zuigt het op. Dan heb je snel kans dat vlotter verstopt raakt. Geen dure reparatie nodig enkel 4 x maat 10 boud los halen tank onder vandaan en schoonmaken. Wel slangetjes markeren.
Als je vragen hebt mag je mailen.
Succes.
Cengiz
11 jaar
Zal allemaal best , maar de vlotter heeft als enige functie , aan te geven op je dashbord hoeveel brandstof er nog in de tank zit , ik denk dat je de brandstofpomp met aanzuigzeef bedoeld , deze kan inderdaad door vuil verstopt raken , maar dan zou het probleem er altijd zijn , verstopt is verstopt .
Schoon maken kan natuurlijk nooit geen kwaad.
Nou ik heb het gezien vlotter heeft degelijk functie want er bevind buisje die toevoer inwendig regelt en via slang naar naar je pomp transporteert. Buitenzijde geeft door middel van draden hoeveelheid brandstof. Binnen in betreffende buisje was geheel vol met rubberen afval. Ik heb begrepen dat dit vaak voorkomt en dat je pomp of filter verstopt raakt. Maar dit is maar een idee. Ik heb er geen spijt van want bij mij is het geheel verholpen. Geen klachten meer. Succes er mee.
11 jaar
Tegen het schutbord zit ook nog een brandstoffilter deze zal qwel verstopt zijn.
Hoi Zoe,
Een tip ,kijk ook eens of de brandstofleiding niet te kort langs warme delen loop onder de motorkap want dan kan er een dampbel in de brandstofleiding ontstaan (vapor lock) waar door er geen brandstof richting filter c.q. brandstofpomp stroomt.
11 jaar
De opvoerpomp die tegen de cilinderkop geschroefd zit zuigt de brandstof op uit een buis die in de tank hangt. In deze buis zit ook de vlotter die een signaal afgeeft aan de brandstofmeter op het dashbord. Onder in deze buis zit een gaasfilter. Wanneer deze verstopt raakt zuigt de opvoerpomp de buis leeg omdat de toevoer onvoldoende is. De aanzuigbuis zuigt dan lucht waarop de motor stopt. Na even wachten stroomt de buis via het grotendeels verstopte gaasfilter weer vol en kan de motor weer gestart worden. De opvoerpomp zuigt veel meer brandstof op dan de motor verbruikt. Het teveel gaat terug naar de tank maar dat komt naast genoemde buis terecht.
Als ik rij met de tankdop eraf inderdaad GEEN problemen dus waarschijnlijk toch een soort vacuum probleem zit er geen ontluchting in de dop ? of apart in de tank die ik schoon kan maken(nou ja ik,mijn opa)
Adjan jouw aanwijzing gaan we eens bekijken.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Microcar Virgo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar