Beste allen,
Mijn geleende Mini Cooper kampt met het volgende probleem. Vanochtend wilde hij opeens niet meer schakelen (zat klemvast). Na een aantal keren de auto opnieuw te hebben gestart en op de koppeling te hebben getrapt starte hij en kon ik weer schakelen. Het is nu echter zo dat hij begint te gillen, zodra ik op de koppeling trap. Indien de auto rijdt hoor je niets, maar zodra er (licht) op de koppeling gedrukt wordt begint hij geluid te maken.
Ik ben er maar snel mee naar huis gereden en probeerde erachter te komen waar het probleem eventueel kon liggen. Plots rook ik een vieze brandlucht en toen ik de motorkap opendeed zag ik rook. Deze verdween snel. Ik kon niet zo goed zien waar het vandaan kwam, maar het leek erop dat het uit een van de 'bakken'/'ketels' kwam, waarin men normaal gesproken een of ander olie dient bij te vullen. Ik heb dan ook geen enkel verstand van auto's.
Sinds vanmorgen tot nu heb ik veel dingen (vooral op dit forum) gelezen, maar ik weet nog steeds niet wat het kan zijn. Aangezien ik een student ben en de auto niet van mij is wil ik niet zo snel naar een garage. Als ik geen andere keus heb dan moet ik z.s.m. een oplossing vinden.
Kan iemand mij meer informatie geven over dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zonder enige vorm van kennis , gaan wij ons op glad ijs begeven met adviezen denk ik ?
Geluid van de koppeling , zou heel goed het druklager kunnen zijn.
Dat gauw naar huis rijden , is al zoiets waarvan ik denk oke , die heeft gevoel voor de bal !
Het is allemaal niet negatief bedoeld , maar lijkt het jezelf gewoon niet verstandiger om , na overleg met de eigenaar , even langs een garage te rijden ? dit kost ook geld dat weet ik , maar misschien wel veel minder als dat je zelf gaat rommelen en doorrijden.
[quote=kaleido 1]Zonder enige vorm van kennis , gaan wij ons op glad ijs begeven met adviezen denk ik ?
Geluid van de koppeling , zou heel goed het druklager kunnen zijn.
Dat gauw naar huis rijden , is al zoiets waarvan ik denk oke , die heeft gevoel voor de bal !
Het is allemaal niet negatief bedoeld , maar lijkt het jezelf gewoon niet verstandiger om , na overleg met de eigenaar , even langs een garage te rijden ? dit kost ook geld dat weet ik , maar misschien wel veel minder als dat je zelf gaat rommelen en doorrijden.[/quote]
Ik heb dit bericht ook geschreven met de gedachte dat het probleem misschien toch op te lossen is zonder een monteur. Ik snap dat je het niet negatief bedoelt. Ik had geen keus, aangezien ik voor de supermarkt stond en geen ANWB heb. Ik heb uiteraard overlegd met de eigenaar, maar uit principes (misschien ook wel mijn schuld in dit geval) los ik dergelijke dingen graag op. Indien het niet anders kan ga ik naar een garage.
Ik heb inderdaad ook ook dingen gelezen over het druklager. Wat mij opviel was dat men aangaf dat juist bij het niet indrukken van de koppeling een geluid hoorde en dat het geluid juist tijdens het indrukken verdween. Klopt dit?
11 jaar
Beide is mogelijk.
Rooksignalen , lijkt me nu niet iets om achteloos aan voorbij te gaan.
Garage lijkt me in dit geval de beste weg .
Tenzij iemand anders een beter idee heeft.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mini Cooper of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar