Mini One 1993: mini uit 1993 trekt niet goed door

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300i

Mijn dochter heeft een mini 1300 injectie: probleem is dat hij pas lekker begint te gaan vanaf 4000 t/m.
Verder is het bezineverbruik een stuk hoger.

Auto is pas in de garage geweest voor dit euvel maar men kan het niet echt vinden. Er zijn bougies vervangen zonder enige verbetering, diverse vacuumslangen vernieuwd, de Mapcensor(?) vervangen maar allemaal zonder resultaat.

Heeft iemand nog suggesties?

Geplaatst door

plagge (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien dat iemand dit op het spoor zet.

Mijn dochter heeft een middel in de tank gekieperd dat er voor moet zorgen dat het gehele brandstofsysteem wordt gereinigd. Ook dat heeft niet geholpen en misschien heeft dat er zelfs voor gezorgd dat de benzinemeter het nu niet meer doet.
Deze meter schijnt ook nog nauw samen te werken met de brandstofpomp en dan is er misschien een link??

met vriendelijke groet,
Geertjan

plagge 0

16 jaar

Staat de ontsteking op tijd?
Vind er vervroeging plaats tijdens accellereren?
Is dat al door de garage gecontroleerd?
Ik denk niet dat de brandstofmeter hier iets mee te maken heeft en dat het puur toeval is dat deze het niet meer doet, maar ik kan het mishebben.

mvg,
Hans.

Hans4040 970
badge vip badge

16 jaar

Denk dat de wagen een kat.heeft?Zo ja,stekkerverbinding naar lambdasonde uit elkaar halen en proefrit maken.Zie in mijn Haynes rep.manual Mini 1969-1996 dat alle injektie Mini kunnen uitgelezen worden.Best even(laten) doen.Zitten ook een paar sensoren op(inlaatlucht temp.-enz)Ook stekkerverbindingen controleren(aan ecu-injektorhuis op carbu enz)Succes Peter

auto-peter 0
badge

16 jaar

Dank jullie voor de berichten. Zal de garagehouder deze mogelijkheden eens voorleggen.
Met vriendelijke groet,
Geertjan

plagge 0

16 jaar

klepspeling wel ok??

320 0

16 jaar

inmiddels zijn de diverse aanbevlingen gecheckt en of hersteld. Bij geringe afstand (ca. 12 km) loopt het autotje nu best aardig. Echter bij lange afstanden met wat hogere snelheden (120km/u) valt hij na verloop van tijd terug en haalt nauwelijks 80 km/u. Zou het kunnen zijn dat het koelwater te warm wordt doordat de thermostaat blijft hangen/stuk is? Want als mijn dochter dan weer even aan de kant heeft gestaan kan ze weer met normale snelheid doorrijden. Helaas is niet alleen de benzinemeter stuk maar ook de temperatuurmeter. Dus van enige temperatuur controle is nauwelijks sprake.
Hoe is deze meter te testen, c.q. waar zit de voeler ergens?

Bij voorbaat dank voor jullie berichten.
Groet,
Geertjan

plagge 0

16 jaar

nog steeds niks gevonden. co te hoog met kat 3.8%.
hc`s zijn hoog.

dit is al geprobeerd:
ecu gewisseld van andere mini.
inlaatspruitstuk gewisseld.
lamdasonde nieuwe ingezet.
koelvltemp sensor vernieuwd.
compressie gemeten die was goed.
brandstofdruk gemeten was goed.
injector omgezet van andere mini.
vacuum slangen vernieuwd.
nieuw spruitstuk pakking.
nieuwe koppakking.
kleppen ingeslepen.
nieuwe kleprubbers.
forte motor reiniger erin gegooid daar is t co iets mee gezakt.
op toeren is co ong 9%.

ik weet niet wat ik nog kan proberen.

iemand ideeien?? ALVAST BEDANKT groetjes zeemax mini

zeemax mini 0

16 jaar

Het is in #6 ook al gevraagd weet je zeker dat de klepspeling niet te krap is?

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

klepspeling heb ik opnieuw gesteld ivm dat de koppakking is vernieuwd.

groetjes kai willems zeemax mini

zeemax mini 0

16 jaar

hallo,

benieuwd of probleem inmiddels gevonden is?

kijk anders eens naar bedrading temp sencor, komt vaak klen bij versleten motorubbers, zit aan l kant in gewapend omhulsl.

anders vacuum nogmaals controleren

als temp mtere niet wrkt loopt motor op koudestart, krijgt veel teveel bezine.

morriske 0
badge

15 jaar

Ik weet niet precies welk probleem je bedoelt, maar de garagehouder heeft de Mini van Plagge kunnen repareren. Het zou best wel eens kunnen zijn dat het inderdaad aan de temp sensor heeft gelegen. Hij vertelde namelijk dat hij van onder uit "ergens" boven aan het moterblok "iets" wat hij niet kon zien eruit moest draaien, hadvervangen. Het zat van de bstuurderskant uit gezien links-midden. Zit daar die sensor?
Groet,
Geertjan

plagge 0

15 jaar

hey hallo

Goed dat hij gemaakt is!

Temp gever zit idd daar ergens, in midden zit zgn bakplaat, deze heeft niet zoveel nut

Die tempgever regelt veel bij een SPI.

Nou als er nog eesn wat is lees ik t graag, heb al wat meer mini gedaan dusss...

Gr.

morriske 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mini One of stel zelf een nieuwe vraag.