Ik moet de synchromesh van de 2e versnelling vervangen,omdat deze versleten is.
Hij kraakt bij op,en terugschakelen.
Ik heb de motor er uit gehaald,en ga verder met demonteren.
De koppeling zal er achterheen moeten(heb ik speciaal gereedschap voor),en het "carter" er onderweg.
Moet ik nog ergens op letten,en is dit moeilijk te doen?
Alvast bedankt voor de antwoorden
Groetjes Niels
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hartelijk bedankt Rinus.
Ik kan er zo weer mee aan het werk,dus bedankt voor de info!
Groetjes Niels
Koppeling weg, vliegwielhuis verwijderen,motor van bak halen, cardan verwijderen, bak demonteren en syncromeshring vervangen.
Kijk met nieuwe ring op het pasvlak van het 2e versn. tandwiel
of de ring voldoende ruimte heeft om af te remmen.
Conische delen op elkaar leggen en dan moet er een luchtslpeet over blijven van ongeveer 1mm a 1,5mm
Zie het verschil goed met eerst de oude ring te proberen.
Rinus
PS:
BIJ HET VERWIJDEREN VAN HET VLIEGWIEL DE SLEUF VAN DE BORGBOUTIN HET VLIEGWIEL HORIZONTAAL PLAATSEN, ANDERS KAN DE BORG VAN HET PRIMAIRE KRUKAS TANDWIEL IN HET VLIEGWIEL ZAKKEN MET ALS GEVOLG DAT DIT ER DAN NIET MEER AF KAN
Je had gelijk Rinus.
Synchromesh was zover versleten,dat ie het tandwiel zelf zelfs raakte,en had bijna geen wrijving meer.
Direct alle andere ook maar vervangen.
Bak zit weer in elkaar,en morgen er weer onder,en dan de motor er weer in.
Ik laat weten hoe het afloopt.
Groetjes Niels
Rinus,kan je me ook nog helpen met het volgende probleem?
Ik heb alles er weer inzitten,en klaar,maar ik krijg geen spanning op de bobine,brandstofpomp,en de auto start niet.
Dus probleem startblokkering.Deze is orgineel Rover.
Ik heb alle stekkers,en massapunten gecontroleerd,maar alles zit er aan,maar hij doet het niet.
Heb geprobeerd de zenders opnieuw in te leren,door meer dan 4x op de handzender te drukken(beide).
Alle portieren en motorkap,kofferklep gesloten.
Doe ik iets verkeerd,want hij doet het echt niet.
Groetjes Niels
Misschien botsschakelaar uitgesprongen?
Onder motorkap links bij de voorruit,zwart rubber kapje,indrukken en even meten of daar de stroom wordt door verbonden naar de brandstofpomp?
Rinus
HEB JE DE BDP GEVER WEL AANGESLOTEN?
OF IS ER MISSCHIEN EEN TAND VAN RELUCTORRING VERBOGEN OF BESCHADIGD?
DAN HEB JE GEEN 1e CILINDER HERKENNING.
Rinus
Ja,bdp gever is aangesloten.
Bots schakelaar heb ik ingedrukt,en geen resultaat.
Hij start ook niet hé,dus de startmotor draait niet rond.
Dus zal wel niet met de bpd gever te maken hebben.
Het is puur startblokkering,die niet vrijkomt.
Dus geen spanning op de bobine,brandstofpomp,en startrelais.
Niels
Heb je spanning op de bruine draden in de relais kast, Re onder de motorkap bij de voorruit, zoniet dan is de smeltzekering welke zich in de draadbundel bij de startmotor bevind door gebrand.
Bundel open snijden en op ongeveer 15 a 20 cm van de startmotor zit de smeltdraad.
Rinus
Ik ga maandag kijken Rinus.
En wederom bedankt voor het antwoorden.
Ik laat het nog even weten!
Groetjes Niels
Het heeft even geduurd(ivm vele andere werk)maar hij loopt en schakelt weer goed!
Wat het nu was,van het niet lopen?Engelse logica denk ik.
Voor op de motor,zitten 3 aansluitingen,oliedrukschakelaar(bruin),olietemp.meter(blauw)en bdp gever(zwart).
Je hebt 3 stekkers in de kabelboom,die hetzelfde zijn,ook bruin,zwart en blauw.
Normaal zou je denken,blauw op blauw,enz.maar dus niet.Zwarte stekker moet op bruin,bruine stekker moet op blauw,en zwart op de zwarte.
Wel ff half uurtje puzzelen,maar het is gelukt!
Bedankt voor je info Rinus!
Groetjes Niels
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mini Mini of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar