Het betreft een 1.8 GDI motor met regelbare dynamo.
De klant heeft zelf een autoradio ingebouwd en verkeerd aangesloten. Hierdoor sneuvelden een paar lampen en zekeringen en het acculampje ging branden.
Nadat we de radio goed hadden aangesloten en alles vervangen hadden bleef het acculampje nog steeds branden.
De dynamo laat gewoon voldoende bij en alles functioneert ook alleen dat acculampje blijft branden.
Op de dynamo zit een stekkerverbinding, de middelste 2 aansluitingen zijn de S en de L aansluiting.
Op de S hoort contactspanning te staan heb ik me laten vertellen en dat staat er ook op.
Alleen op de L aansluiting meet ik niets.
Wie heeft dit wel eens meegemaakt en heeft de gouden tip?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandt het acculampje als het contact aanstaat of alleen bij draaiende motor. Als het alleen bij draaiende motor brandt, dan komt er alleen maar spanning van de dynamokant. Vlg mij moet je op L toch spanning meten bij de stekker (los)
als je de auto op contact zet brand hij, en als de motor loop ook. Op L heb ik met de stekker los niets gemeten, geen massa en ook geen +. Morgen nog even checken voor de zekerheid.
het is opgelost, op S hoort contactspanning te staan en licht via de dynamo aan massa waardoor lampje gaat branden.
Wanneer de motor start moet de spanningsregelaar in de dynamo laadspanning op aansluiting L zetten om het lampje te doen doven.
Dit deed ie niet dus spanningsregelaar in de dynamo defect, raar want hij was bij de dynamoboer geweest en die zei dat er niets aan de hands was.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Star of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar