Bij deze auto brandt het diagnoselampje en bij het uitlezen zit er een storing in het verwarmingscircuit van de Lambdasonde 1. (P0135)
Ik heb gemeten op de sensor en er staat ca. 14 volt bij draaiende motor op de verwarmingsdraad (wit/rood) t.o.v. massa accu. Meet ik de massa t.o.v de plus accu, dan meet ik 4 volt en zie je de bargraph op en neer gaan. Meet ik massa accu t.o.v massa sonde (zwart/geel), dan meet ik 10 volt.
Er zit dus ergens een slechte verbinding tussen de stekker aan de sonde en de ECU. Of in de ECU zit een slechte verbinding. Maandag komt klant terug om verder te meten. Heeft iemand misschien nog een tip of dit meer voorkomt bij deze types.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vervang gewoon de lambdasonde, wij hebben er zo al tientallen geplaatst, ze hebben er inderdaad allemaal van.
Ben het met Wim eens, vervang de sonde maar. Geregeld meegemaakt
als het onderdeelnummer wat op de lambdasonde staat eindigt op 11 weet je het zeker. de gemodificeerde eindigt op 12.
Laatst zelfde storing gehad Arjan en toen bij het meten met een scoop bleek ook de massa draad aansluiting via een duty cycle aangestuurd te worden, die veranderde bij een toerentalverandering. Signaal was dus blijkbaar in orde.Bij ons was plotseling het MILlampje uitgegaan, nadat we de stekker van de lambdasensor losgemaakt hadden en gereinigd en weer vastgezet. Klant rijdt niet veel, maar nu toch al 3 weken geen brandend MIL lampje meer. Misschien heb je hier iets aan en anders zal vervanging wel de volgende stap zijn vrees ik gezien de modificatie die er is geweest.
Bedankt, je hoort er nog van.
Sensor vervangen en probleem opgelost. Op weerstand van verwarmingsgedeelte meette ik nu oneindige weerstand.
Bedankt!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Star of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar