De Colt is nu bijna 4 jaar in mijn bezit (205K km) en tot nu toe is al 3x de vloeistof van de airco opnieuw bijgevuld en het systeem nagelopen. (De 1e keer nog onder garantie). Vorige jaar juni ben ik hiervoor voor het laatst nog naar een STEK airco specialist geweest. Die heeft het hele systeem gecontroleerd en geen lekkage gevonden maar er zat wel opnieuw te weinig vloeistof in..
De afgelopen wintermaanden heb ik geprobeerd om minimaal 1x per week de airco ook even aan te zetten, maar eigenlijk nooit meer getest op koude lucht. Vandaag was de eerste warme dag en ben ik erachter gekomen dat de airco opnieuw bijna niet koelt.
Ik wil de auto nog wel minimaal een jaar houden en deze zomer de airco kunnen gebruiken. Heeft het zin om deze opnieuw bij te laten vullen of is er toch ergens een lekkage die ze niet kunnen opsporen? (Ik ben heel bang dat dit flink in de kosten gaat lopen)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja slechte zaak , je verliest op jaarbasis 10 % van je vulling , dit is meer dan 10% dus lek , afpersen met stikstof 10 bar , condensor flink inspuiten met zeepsop gegarandeerd dat er ergens 1 of meerdere schuimkopjes te zien zijn na 15 minuten , niemand doet het zo , maar op deze manier is het lek altijd te vinden , steeds met te weinig koudemiddel rijden is dodelijk voor de compressor , het goedkoopste is nog een keer vullen , de juiste weg is afpersen , vervangen wat lek is , grote kans de condensor , droger vervangen afpersen vacumeren en afvullen. Het is onzin dat ze het lek niet kunnen vinden , is altijd te vinden en hoeft echt geen dagen te duren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar