Ik overweeg om een Space Wagon 2.0 GLXI van 1996 (150.000 km.) met een gebroken disrtibutieriem te kopen.
Heeft iemand ervaaring met een gebroken riem bij een Space Wagon, is er veel risico dat er naast kromme kleppen meer schade is, b.v. kromme drijfstang, beschadigde krukas/nokkenas etc.( en hoeveel kleppen zijn er meertal krom in zo'n geval?)
Als er iemand is met ervaring hier mee, dan graag advies zodat ik de risico's beter in kan schaten.
Ik heb geen ervaring met Mitsubishi.
Geplaatst door Rudy10582 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Space Wagon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Wagon of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
De Visscher (0), 19 jaar geleden
Tijdens het rijden viel de motor plots uit. Na een paar startpogingen kon ik vlug het probleem situeren. De distributieriem was gebroken. Naderhand bleek dat het kleine riempje in dit deksel onderaan in de distributieriem was geraakt. Kwestie schade viel het mee. Zes van de acht tuimelaars waren gebroken. Doordat deze braken kon de klep noch iets anders beschadigd worden. Dus neem het kleppendeksel af en zie naar de tuimelaars.
De Visscher (0), 19 jaar geleden
Ik ben vergeten te vermelden dat ik met een Mitsubishi Galant rijd met 2000 turbo diesel motor.
ERWIN2924 (0) PRO, 19 jaar geleden
Bij een diesel staan de kleppen recht op de zuiger, dus de de tuimelaars breken, maar een 16v benzine staan de kleppen onder een hoek en gaan dus krom op het moment dat de kleppen de zuiger raken, hoeveel kun je niet van te voren zeggen.
kijk ook goed naar de klep geleiders, deze breken soms aan de onderkant.
succes
Rudy10582 (0), 19 jaar geleden
We hebben de Space Wagon gekocht, ik zal nog laten weten wat de schade aan de motor is.