onze carisma slaat af als de motor koud is ,en loopt erg slecht stationair.Vandaag sloeg hij zelfs af toen ik hem terugschakelde in de 2de versnelling.
vorig jaar stond onze wagen 3weken bij de dealer ,ze konden niks vinden.bougies zijn vervangen en de LMM is nagekeken waarbij het daar niet aan lag.hij reed nu van oktober tot nu toe goed (wij hebben op aanraden v-power getankt ),alleen stationair blijft het slecht .het tikken van de hydraulische kleppen wordt steeds erger .
Wie oh wie kan mij helpen.??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hij zal toch uitgelezen moeten worden om tezien of er storing in zit.
en is de boel niet vervuild wat dat kan ook voor problemen zorgen.
groetjes jan.
Wat kost mij dat uitlezen bij een dealer ?en de boel vervuild ,bedoel je ermee de kleppen ?wat kost zoiets als ik het laat reinigen?
de auto heeft in middels 2ton op de teller,maar zolas ik al zei ,hij reed perfect alleen het stationair draaien en afslaan als hij koud is.
17 jaar
uitlezen zal zo n 25 euro kosten schat ik.
met vervuiling bedoel ik de kanale van de cater ventilatie /het gasklephuis en dat soort zaken niet in eerste instantie de kleppen.
groetjes jan.
ok,bedankt voor je uitleg.ik zal maandag dan eerst even naar mitsubishi gaan en vragen of ze hem uitlezen.
hopen dat ze de fout gauw vinden ,wil de auto namelijk niet kwijt
groetjes Angela aka carisma-maniac
17 jaar
zijn de luchtfilter behuizing en luchtslang nog in goede conditie en goed luchtdicht aangesloten ? . heb al eens zoiets gehad bij een 1.8 colt .
bij garage geen storing of storingscode. na het vervangen van luchtfilter en het opnieuw monteren van de luchtfilterbehuizing deed de motor
het weer goed . (luchtmassa meter kreeg verkeerde gegevens)
17 jaar
Is de motor al een gereinigd geweest??(Carbonblasteren heet dat.)
GDI heeft vaak last van vervuiling inwendig.
Het meest voor de hand liggend en makkelijkst/goedkoopst is het laten reinigen van je gasklephuis en de stationairprocedure uit laten voeren.
Is ook makkelijk zelf te doen.
Accu loskoppelen, slang van luchtfilterbehuizing naar gasklep losnemen, gasklep reinigen en alles terugmonteren.
Accu weer aansluiten en auto 10 minuten stationair laten lopen zonder verbruikers aan.
Na die 10 min. uitzetten en na ongeveer 20 sec. weer 10 minuten stationair laten lopen met airco ingeschakeld.
hierna moet je auto weer goed lopen.
voor je hydraulische klepstoters is maar 1 oplossing en dat is vervangen, dit komt ook door de inwendige vervuiling van je motor. Mocht je ze laten vervangen dan raad ik aan om meteen je auto te laten carbonblasteren.
Succes, ik lees het wel na mijn vakantie.
Groetjes!
de magneet van de gasklepmotor wil ook nog wel eens los gaan zitten dan heb je ook dit soort problemen
verwijder de inlaatluchtslang en kijk of de gasklep ongeveer 0.5 cm open staat {met motor uit} staat hij dicht
dan is dat het probleem ff lijmen en accuklem 30 sec loshalen en je probleem is de wereld weer uit.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar