Mitsubishi Carisma: 1800 GDI bokt bij /warme motor/2500 toeren/toerentalmeter hikt.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800GDI

Na het vervangen van de distributieriem is bovenstaan probleem ontstaan. (bij warme motor)
De uitlezing geeft geen code aan.
ODP sensor is niet los geweest de bekabeling heeft geen zichtbare beschadiging.
Gasklep gecontroleerd en schoongemaakt.
Bougies vervangen.
Wordt er een foutcode gegenereerd bij bv een slecht contact en/of een defect van de ODB sensor?
Wordt er een foutcode gegenereerd bij een defecte bobine module?

Wie kan mij hier verder helpen.

univerzeel

Geplaatst door univerzeel (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Nico8119 (0), 16 jaar geleden

Stomme opmerking denk ik maar ik ben er zelf ook een keer tegenaan gelopen: heb je de auto 10 minuten stationair laten lopen om de computer opnieuw in te leren?

bj.draaijer (0), 16 jaar geleden

Hallo ik heb een mitsubischi carisma bj 1996
het is een gas auto (g3)
Mijn probleem is dat de auto op benzine goed loopt, maar op gas stoterig, het lijkt net dat de auto dan op 3 poten loop. Het gas verbruikt is dan ook zeer hoog.
P.S bougies zijn al vervangen

br0ns (0) PRO, 16 jaar geleden

Je kan de gas klep opnieuw laten inleren massa pool los er weer op en dan starten met alle verbruikers aan en dan een half uurtje stationair laten lopen.

Maar als het na het vervangen van de distributie is lijkt het mij alsof die een tand verkeerd staat

Miranda 1968 (0), 16 jaar geleden

Lees dit artikel maar eens... www.autokompas.nl/archief/2006/07/Vervuilde injector geeft vertekend beeld. Link werkt niet dus even googlen. Succes!

r.kubben (0) PRO, 16 jaar geleden

dit komt doordat de computer het timing verschil tussen nokkenas en krukas bij houd, door dat de nieuwe riem strakker zit en bij warm worden mog strakker gaat zitten, wordt het verschil met de opgeslagen waarde te groot en slaat de motor af
op lossen door de accuklem een 10 min los te gooien en daar na bij warme motor deze 10 min stat te laten draaien voor het inleren van het stat toerental.
te voorkomen door bij tijdens het verv van de riem de accu los te gooien

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.