auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Carisma: 1800 GDI bokt bij /warme motor/2500 toeren/toerentalmeter hikt.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800GDI

Na het vervangen van de distributieriem is bovenstaan probleem ontstaan. (bij warme motor)
De uitlezing geeft geen code aan.
ODP sensor is niet los geweest de bekabeling heeft geen zichtbare beschadiging.
Gasklep gecontroleerd en schoongemaakt.
Bougies vervangen.
Wordt er een foutcode gegenereerd bij bv een slecht contact en/of een defect van de ODB sensor?
Wordt er een foutcode gegenereerd bij een defecte bobine module?

Wie kan mij hier verder helpen.

Geplaatst door

univerzeel (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Stomme opmerking denk ik maar ik ben er zelf ook een keer tegenaan gelopen: heb je de auto 10 minuten stationair laten lopen om de computer opnieuw in te leren?

Nico8119 0

17 jaar

Hallo ik heb een mitsubischi carisma bj 1996
het is een gas auto (g3)
Mijn probleem is dat de auto op benzine goed loopt, maar op gas stoterig, het lijkt net dat de auto dan op 3 poten loop. Het gas verbruikt is dan ook zeer hoog.
P.S bougies zijn al vervangen

bj.draaijer 0

17 jaar

Je kan de gas klep opnieuw laten inleren massa pool los er weer op en dan starten met alle verbruikers aan en dan een half uurtje stationair laten lopen.

Maar als het na het vervangen van de distributie is lijkt het mij alsof die een tand verkeerd staat

br0ns 0
badge

17 jaar

Lees dit artikel maar eens... www.autokompas.nl/archief/2006/07/Vervuilde injector geeft vertekend beeld. Link werkt niet dus even googlen. Succes!

Miranda 1968 0

17 jaar

dit komt doordat de computer het timing verschil tussen nokkenas en krukas bij houd, door dat de nieuwe riem strakker zit en bij warm worden mog strakker gaat zitten, wordt het verschil met de opgeslagen waarde te groot en slaat de motor af
op lossen door de accuklem een 10 min los te gooien en daar na bij warme motor deze 10 min stat te laten draaien voor het inleren van het stat toerental.
te voorkomen door bij tijdens het verv van de riem de accu los te gooien

r.kubben 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.