close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Carisma: Hoe kan dit????

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 GDI

Laatst heb ik al een bobine van mijn auto vervangen die helemaal smerig was. Nu heeft een andere bobine excact hetzelfde. Nu vraag ik mij af hoe dit kan gebeuren. Het is een beetje een wit bruinige drap die op de bobine zit. Ook het hele bobinegat van de desbetreffende bobine is helemaal vervuild er mee...
De nieuwe bobine blijft nu overigens mooi schoon en droog.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v209/R...[/img]

Geplaatst door

Ronald1985 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoe kan dit : een lekke klepdekselpakking is hier de oorzaak.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Dat zou ik wel erg snel vinden. De auto heeft pas 80.000km op de klok staan en is van 1999.
Maar het gekke is de bobine die op de foto helemaal rechts zit heb ik laatst vervangen omdat hij echt stuk was en zag er net zo uit als deze. Maar sinds ik hem heb vervangen is hij telkens mooi schoon en droog als ik hem er uit haal.
En hoe kan een klepdekselpakking lek raken dan?

Ronald1985 0

17 jaar

heel simpel: de pakking dicht niet alleen de buitenrand af maar ook rondom de bougieschachten, juist rondom de bougieschachten is een lekkage ontstaan. lekkage kan door verschillen redenen ontstaan, denk eens aan vervorming van de kleppendeksel, ik noem maar een zijstraat.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Dan ben ik bang dat ik toch wel een hoop geld kwijt ben.
Blijf het vreemd vinden dat zoiets, zo snel stuk kan gaan... De auto wordt altijd netjes en rustig warm gereden, en ook door de vorige eigenaar. Is altijd dealer onderhouden.

Ronald1985 0

17 jaar

[quote=Ronald1985]Dan ben ik bang dat ik toch wel een hoop geld kwijt ben.[/quote]
veel geld ? nou ik denk wel 40,- incl montage......

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Oke das nogal een verschil, de dealer begon al over een dure grap omdat het inlaatspruitstuk er dan af moet en alles.

Ronald1985 0

17 jaar

[quote=Ronald1985]Oke das nogal een verschil, de dealer begon al over een dure grap omdat het inlaatspruitstuk er dan af moet en alles.[/quote]
Dat moet er ook af maar is niet zo heel veel werk

br0ns 0
badge

17 jaar

als er olie in de bougiegaten zit moet niet alleen de kleppendeksels eraf maar ook het nokkenashuis.
in het nokkenashuis zitten 4 o-ringen die hard worden en gaan lekken,de kleppendeksels staan namelijk niet in verbinding met de bougiegaten
al met al een hele klus want ook de distributie moet worden gedemonteerd of je moet speciaal gereedschap hebben om de hydraulische spanner
vast te zetten.

Maar als de pakking lekt, dan zou de nieuwe bobine ook vuil moeten zijn. Ronald: maak alle bobines eens schoon en controleer of ze schoon blijven en of het koelwater op pijl blijft. Misschien vond de vorige eigenaar het handig om de motor schoon te spuiten met de hogedrukspuit en is er daardoor vuil in de bougiegaten gekomen.

Nico8119 0

17 jaar

[quote=Nico8119]Maar als de pakking lekt, dan zou de nieuwe bobine ook vuil moeten zijn. Ronald: maak alle bobines eens schoon en controleer of ze schoon blijven en of het koelwater op pijl blijft. Misschien vond de vorige eigenaar het handig om de motor schoon te spuiten met de hogedrukspuit en is er daardoor vuil in de bougiegaten gekomen.[/quote]
Het is echt alleen die bobine op de foto die smerig wordt... Heb ze al meerdere malen schoongemaakt
Daarvoor had de bobine die nu vervangen is dit euvel samen met deze. De 2 middelste bobines zijn telkens netjes schoon als ik deze er uit haal. Snap er zelf weinig meer van.
Het koelwater blijft netjes op pijl voor wat ik kan zien. Wel heeft de auto de afgelopen tijd een beetje olie verbruikt.
Heb even bij de neef van de vorige eigenaar geinformeerd maar die heeft de motor nooit schoongespoten oid.

Ronald1985 0

17 jaar

Heb vanmiddag even het nivo van de koelvloeistof bekeken maar deze zit nog net boven het minimum, dus dan heeft hij de laatste tijd wel aardig wat verbruikt.
We gaan na het weekend de auto is goed bekijken en hoop ik dat we het snel op kunnen lossen...

Ronald1985 0

17 jaar

[quote=Ronald1985][quote=Nico8119]Maar als de pakking lekt, dan zou de nieuwe bobine ook vuil moeten zijn. Ronald: maak alle bobines eens schoon en controleer of ze schoon blijven en of het koelwater op pijl blijft. Misschien vond de vorige eigenaar het handig om de motor schoon te spuiten met de hogedrukspuit en is er daardoor vuil in de bougiegaten gekomen.[/quote]
Het is echt alleen die bobine op de foto die smerig wordt... Heb ze al meerdere malen schoongemaakt[/quote]
Dan ben ik bang dat er inderdaad wat lekt.

Nico8119 0

17 jaar

ja maar het is zo stom dat de bobine die ik vorige week vervangen nu wel droog blijft..
en met een bedrag van 211 euro/stuk is dat geen pretje

Ronald1985 0

17 jaar

Het is maar even gissen maar worden deze bobines inwendig niet gekoeld met een soort olie?
Vroeger bij de bobines die apart hingen aan de carrosserie werden ze gekoeld inwendig met een soort olie,
zaag anders even de oude die je reeds vervangen hebt open.

wim12199 0
badge

17 jaar

[quote=wim12199]Het is maar even gissen maar worden deze bobines inwendig niet gekoeld met een soort olie?
Vroeger bij de bobines die apart hingen aan de carrosserie werden ze gekoeld inwendig met een soort olie,
zaag anders even de oude die je reeds vervangen hebt open.[/quote]
Daar had een collega van mij het ook al over. Maar zit die olie dan in de hele bobine of alleen inde kop of alleen in het pootje? Maar als het dat is vraag ik me eigenlijk af hoe een bobine lek kan raken en zeker 2 vlak achter mekaar zou ik dan vreemd vinden.

Ronald1985 0

17 jaar

ALS er al iets in zit, zal het maar in de kop zijn denk ik om de windingen en de transistor te koelen, zaag de oude eens open, dan weet je het! (en wij dan ook)

wim12199 0
badge

17 jaar

ALS er al iets in zit, zal het maar in de kop zijn denk ik om de windingen en de transistor te koelen, zaag de oude eens open, dan weet je het! (en wij dan ook)

wim12199 0
badge

17 jaar

Zal van het weekend even kijken. Morgen wordt denk ik niks ivm het werk.
Als ik hem open horen jullie het.

Ronald1985 0

17 jaar

Volgens mij zijn dit olie gekoelde bobines. Als ze ouder worden zullen ze gaan lekken en wel in de richting van de moeder aarde. Dat betekend dat ze via de bougie dop uiteindelijk hun koelmiddel eruit drukken. Dat is volgens mij wat je ziet. Vandaar ook dat de nieuwe bobines wel schoon blijven.

Sytze.

sytze 0
badge

17 jaar

Oke dank jullie wel voor de reactie.
Zal sowieso de oude bobine even open halen van het weekend zodat we het zeker weten.

Ronald1985 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.