auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Carisma: electrisch deurslot

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Het electrisch slotmechanisme aan bestuurderkant valt telkens in het slot, het sluitknopje blijft niet meer in de openstand staan en zakt telkens weg. Ik kan een nieuw mechanisme kopen op de sloop maar werkt mijn huidige afstandsbediening dan nog wel.

Geplaatst door

hein elemans (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

weet niemand raad met mijn electrisch slotmechanisme

hein elemans 0

17 jaar

Ik heb stomtoevallig hetzelfde probleem met een Carisma uit 1998 maar dan aan de bijrijderskant. Zolang de centrale vergrendeling aktief is (motor van het slot bekrachtigd) is de deur van slot. Het lijkt mij een mechanisch probleem in het sluitmechanisme.
Is dit te verhelpen of moet er een nieuw sluitmechanisme worden gemonteerd?

Nico8119 0

17 jaar

Nico
ik heb het slot opengemaakt, zover dat kon, maar verhelpen is niet gelukt.
een ander slot is zo te monteren, maar dat heb ik nog niet gedaan omdat ik nog niet weet of de afstandsbediening dan nog werkt

hein elemans 0

17 jaar

Eerst en vooral moet je kijken of de tuimelschakelaar voor de cv die in de middenconsole zit niet blijft hangen door vuil (moet mooi in het midden staan), dit gebeurt regelmatig.
Anders zal je inderdaad het slot moeten vervangen, de afstandsbediening heeft niets te maken met het slot zelf, deze zal dus gewoon blijven werken als je het slot vervangt

wim12199 0
badge

17 jaar

Wim, het is beslist niet de knop in het middenconsole want het probleem zit maar aan 1 kant en de CV lijkt prima te werken. Ik heb het slot nog niet open gehad, maar ik vermoed dat er een palletje is afgebroken waarmee het slot in de open positie wordt gehouden. Ik zal het slot ook maar eens open prutsen en kijken of ik wat zie.

Nico8119 0

17 jaar

Nico, Wim,
mijn probleem is helemaal vergelijkbaar met dat van Nico, ik heb hem al een keer open gehad, maar weer dicht gemaakt omdat ik eerst naar de sloop moest om een nieuw (binnen)slot te halen.
Ik ben vergeten te kijken of het CV deel, het motertje en het slot, los te demonteren zijn.
Ik begrijp uit het verhaal van Nico dat dit zo is ? en dat ik mijn bestaande Cv kan gebruiken met een willekeurig nieuw slot.

hein elemans 0

17 jaar

Ik heb het slot nog niet bekeken, maar bij het sleutelen aan andere (niet Mitsubishi) auto's heb ik gezien dat het motortje een apart gedeelte is. Ik heb alleen geen idee of CV en niet-CV sloten uitwisselbaar zijn. De afstandsbediening heeft niets met het slot te maken en kan zo gewisseld worden. De ontvangstunit zit meestal ergens in de auto en bedient de motors van de centrale vergendeling. Het wordt denk ik zaterdag voordat ik er naar kan kijken.

Nico8119 0

17 jaar

Ik heb het slot vandaag uitgebouwd. Er bleek een veertje afgebroken te zijn (de resten lagen onderin de deur; zeg maar een klein model wasknijperveer) waarmee het slot in de open of gesloten stand blijft. Ik heb van een stukje verenstaal een nieuw veertje gemaakt en nu doet het slot het weer als vanouds.

Nico8119 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.