Mitsubishi Carisma: airco of...?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hoi, sinds een paar dagen hoor ik een vreemd (maar niet te sterk) geluid van onder de motorkap bij mijn Carisma (automaat), bij stationair en bij langzaam rijden (bij snel rijden hoor ik het niet meer). Het geluid is ook afhankelijk van de toerental van de motor (bij stationair - bij P en N meer dan bij D en R). Als ik de airco bedien - gaat het geluid weg. Daarom denk ik dat iets moet stuk zijn in de airco (pomp, lager of...?) Misschien weet iemand het raad. Alvast bedankt.

pasternak

Geplaatst door pasternak (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Nico8119 (0), 16 jaar geleden

Heb ik ook gehad met onze vorige Mitsubishi. Dat was het vrijlooplager van de aircopomp. De koppeling is los te halen (met speciaal gereedschap om de koppeling te blokkeren) zonder dat de aircopomp los moet. Je kunt het beste naar een airco specialist gaan of als je handig bent kun je kijken of je zo'n koppeling ergens kunt bestellen en het zelf vervangen. Het lager vervangen gaat niet want dit is vastgestanst in het huis van de koppeling.

pasternak (0), 16 jaar geleden

Bedankt Nico voor je reactie! Ben al geweest naar de airco specialist in Muiderberg, hij zegt dat het is de eerste keer dat hij zoiets ziet (meestal gaat de compressor lawaai maken juist als je hem wel bedient, en niet andersom...). Hij gaat voor mij informeren of er tweedehands lagers beschikbaar zijn, maar was niet 100% zeker of daar de probleem zat...

Nico8119 (0), 16 jaar geleden

De diagnose is vrij makkelijk te stellen als de multi-riem wordt losgemaakt. Bij de Carisma is dat een fluitje van een cent.

fastbreakrijder (0) PRO, 16 jaar geleden

ik ben het met nico eens.'
vrijwel zeker het lager van de koppeling.
die hoor je niet meer na inschakelen omdat de poelie zich dan verbind aan de pomp,het lager in de vrijloopkoppeling stil komt te staan en de poelie dan dus eigenlijk gelagerd is door de pomp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.