Ik reed vrijdag achter mijn eigen auto in de file en ik constateerde dat er bij het optrekken behoorlijk wat blauwe rook uitgebraakt werd. Later even zelf gereden en geconstateerd dat het voornamelijk optreed als je van lage toeren gas geeft, dus vanaf 1000 toeren (in 1 en 2 te zien ) problemen met verstuivers ken ik en die geeft witte of zwarte rook (Volvo TDI) dit moet dus olie zijn. Motor was warm. Wat kan dit zijn? Turbo? Egr? Ik constateer niet echt vermogens verlies of ik moet er al aan gewend zijn...
Vorige week in Duitsland wel even de top uitgeprobeerd (5-10min) en vervolgens geen vermogen meer tot herstart (reset) nb turbo heeft daarbij na vol vermogen zeker 15 min kunnen "koelen" met ~90 km/uur. Auto kwam niet meer boven de 100. Max verbruik tijdens storing was 7 ltr/100km. Acceleratie van 0-100 binnen het uur... Na herstart was weer gewoon 30 ltr/100km max.
Heb ik nu één of twee problemen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er is een probleem opgetreden tijdens het volgas rijden, dat is wel duidelijk.
Motor-computer vondt de storing zwaar genoeg om daarna het vermogen te beperken.
Die beperking blijft gedurende de rest van de rit, of dat nu 1 minuut is of 2 uur.
En inderdaad na herstart wil het vermogen wel weer terug komen.
Welke storing? Dat weet je pas na uitlezen.
Probleem daarbij is dat veel diesels die storing weer vergeten bij de herstart.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Grandis of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar