In mijn mitsubishi zit er per bougie een bobine. een bobine is kapot, auto loopt op 3 cilinders. Is het zinvol om alle vier te vervangen of gewoon alleen die ene kapotte.
(Hoe weet ik dat die kapot is: anwb heeft de motor uitgelezen. bobine cilinder 2 is kapot)
en een tweede vraagje: als ik op kenteken zoek kom ik heel veel merken tegen, vanaf 30 tot 80 euro. maakt dat nog uit? wat er nu inzit is daimand fk0330. die zie ik alleen tweede hands langskomen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het zijn geen auto's die erom bekend staan dat regelmatig de bobines sneuvelen, zou er dus gerust 1 vervangen. Zou gewoon een A-merk kiezen, bosch, ngk, nipparts.....
Ik heb een tweedehands gekocht, zelfde merk/type. Uit auto met nog geen 50000km volgens opgave. Maar rijdt nog steeds op drie cilinders. Misschien dacht ik dat de 2de cilinder vanaf de andere kant geteld moest worden dus even snel omgewisseld maar geen verschil.
Dusss? uitlezing klopte niet? of ik heb een defecte bobine gekocht?
(Moderator: Misschien toch dit topic onder merk gerelateerd plaatsen?)
1 jaar
(Moderator: Misschien toch dit topic onder merk gerelateerd plaatsen?)
Geregeld, maar vul de gegevens even aan met model, bouwjaar, motor, eventueel kenteken.
Ik wilde niet derect eigenwijs zijn, maar een tester geeft nooit aan dat de bobine defect is. Tocht eerst maar een diagnose stellen. (compressie, inspuiting, bougie, enz)
dank @harry4203 waarschijnlijk heb je gelijk en zit het toch ergens anders.
Dat is voor het eerst dat ik teleurgesteld ben in de wegenwacht: hij suggereerde zelfs om ze alle vier te vervangen vanwege de leeftijd. Ik was gestopt omdat de auto zo slecht begon te rijden dat ik niet verder durfde en de wegenwacht heb gebeld.
Ik ga nu op advies van garage waar ik de bonine had gekocht eerst per cilinder de stekker losmaken met draaiende motor.
1 jaar
edit: resultaat van testje: stekker cilinder 2 los: geen verschil, cilinder 3 los: wel verschil. In 3 zit de 'nieuwe' bobine. In 2 de bobine uit 3. Ik heb de 'kapotte' bobine in 3 geplaatst en zelfde testje gedaan: bobine is niet kapot. Er is dus een ander probleem met cilinder 2.
1 jaar
je kunt de bougie nog even wisselen, als dat het niet is. eerst maar eens compressie meten.
Heb ik ook nog bedacht maar ik heb geen bougiesleutel die zo diep steekt.
1 jaar
Ik zie dat ie op lpg loopt, doet cil 2 op beide brandstoffen niet mee? Als dat zo is, zoals ik al zei, eerst maar compressie (laten ) meten.
bougie test: de bougie uit cilinder 2 die niet meedraait is zwartig. Maar omgewisseld met cilinder 3 en dan blijft de conlusie dat cilinder twee niet meedoet. Dus ligt ook niet aan bougies.
Inspuiting kan nog. maar injectoren verwisselen lijkt me toch iets voor de garage. overigens geen verschil met lpg of benzine. Dan zou je denken dat het ook niet aan de injector kan liggen.
Vrees steeds meer dat het toch een lekkende klep is.
1 jaar
Hoe kan ik meten of er wel stroom staat op de stekker naar de bobine, welke van de drie polen moet ik dan hebben? Als er wel stroom op staat dan lijkt het niet aan de ontsteking te liggen. Injectoren waarschijnlijk ook niet want probleem is zowel met benzine als lpg. Blijft over geen compressie. Slecht sluitende klep.
1 jaar
Meet je toch ff een werkende bobine, aansturing is bij alle 4 gelijk.
Ik snap geloof ik niet wat je bedoelt: de bobine aan de stekker hangen en hoe dan meten?
Andere vraag: kan ik de benzine injectoren net als de bougies en Bobines wisselen tussen cilinder 2 en 3 om te testen?
1 jaar
Compressietest: cilinder 2 lekt inderdaad.
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar