deze auto heeft bij koud weer het volgende probleem je moet 6 tot 7x starten voor dat auto aanslaat bij normale temperatuur 2x
als hij eenmaal heeft gelopen en warm is er niets meer aan de hand volgens de dealer geen foutcodes de auto rijdt zowel op lpg als bezine perfect, (lampje knippert tijdens starten groen )
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk lekken je LPI-injectors waardoor na een nacht staan het spruitstuk vol gas staat. Bij de koude start wordt door de benzine ECM extra benzine ingespoten waardoor er een erg rijk mengsel aanwezig is. Je moet dus door starten om het rijke mengsel weg te werken. Dit duurt meestal 5 a 10 seconden. Om te controleren welke injectors lek zijn moet je ze, met de leidingen aangesloten uit de houders halen en in een bekertje water houden.
bedankt voor je reactie we gaan het proberen
probleem is opgelost injectors gecontroleerd waren goed nu bleek er een draad van de lpi computer met de temperatuurzender vebonden te zijn deze los geknipt probleem verholpen !!
Huh? Dat kan ik niet helemaal volgen. Je lost een storing op door een draad (die er toch echt niet voor niks zit) door te knippen??? Dan los je misschien de symptomen op maar niet de werkelijke storing lijkt mij......
21 jaar
Eigelijk is dat niet zo heel vreemd Ronald. Als nu de temperatuursensor niet helemaal goed werkt waardoor de LPE te lang een rijk mengsel levert omdat de temperatuursensor doet vermoeden dat er een verrijking nodig is, gaat de ECM dit proberen weg te leren waardoor bij de koude start een te arm benzinemengsel ingespoten wordt. Een overschot aan zuurstof of aan benzine geeft bijna altijd dezelfde symptomen.
Je zegt het zelf al - "als de temperatuurzender niet goed werkt"
Misschien ben ik achterlijk - maar ik zou de temperatuursensor controleren in plaats van "modificaties" aan een bestaand, normaal gesproken goed werkend, ontwerp te doen door (met alle respect, ik hoor het graag als ik het mis heb) domweg draden door te knippen. Das bij wijze van spreken net zoiets als een controlelampje verwijderen zodat t niet gaat branden bij een storing....
21 jaar
Op zich heb je wel gelijk, maar in de loop der tijd zijn diverse fabrikanten van autogassystemen tot de conclusie gekomen dat het soms wel eens beter is om niet alle signalen aan te sluiten. Bijvoorbeeld bij Vialle is het weglaten van het temperatuursignaal en zelfs het lambdasondesignaal geen enkel probleem en dus ook minder kans op storing.
De temperatuur zender was op zich goed de gemeten waarden koud/warm kwamen over een met spcificaties (stilstaande motor)geen foutcodes, data waren volgens diagnose apparatuur (mitsibushi) in orde.
probleem dus voorgelegd aan een lpg specialist deze zegt knip de geel/bruine draad er maar af probleem verholpen,
Lpi computer schijnt invloed te hebben in dit geval op de verwerking van signaal naar of van de Ecu
Zal wel vaker voor komen gezien de reactie van de specialist .
Weer wat geleerd :-)
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar