auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Colt: colt lpi mod 2010

Bouwjaar: 2010, Motorcode: 1300cc

we zijn aan het overwegen om een nieuwe colt 1300cc met lpi inbouw te kopen we moeten wel voor nu zondag beslissen //autosalon condities uiteraard//wie heeft zo een wagen en kan er mij over vertellen of deze goed en betrouwbaar zijn en het riele verbruik op lpi kan zeggen het zou de 4 de mitsubishi zijn die we dan kopen na elkander de vorige 2x carisma en 1 space star zijn heel goed geweest maar we hebben geen grote wagen meer nodig daarom overstap mss naar de colt
met dank op voorand stephan en angelika

Geplaatst door

stephanangelika (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De doelstelling van deze site is het oplossen van TECHNISCHE problemen van auto's. NIET een advies- en/of informatiesite voor aspirantkopers van een (andere) auto.

Indien iemand de vraagsteller toch van informatie wil voorzien, kan deze dat doen door de vraagsteller rechtstreeks per email te benaderen of kijk eens op deze site:

moderator 0
badge

14 jaar

Tsja, een 2010 colt zal nog niet veel van bekend zijn natuurlijk, we zijn net 4 weken in het nieuwe jaar.
Maar bij het kopen van een nieuwe auto zou ik uitgaan van mijn eigen gevoel over een merk, ik lees dat u goede ervaringen met dit merk heeft, dus als daar ook nog eens een goede vertrouwensband met een dealer bij is, dan lijkt het mij duidelijk.

Mercury 0
badge

14 jaar

De vraag is of deze motor nog tegen lpg kan.
Dat zou ik eerst boven tafel zien te krijgen en niet alleen de verkoper vertrouwen op zijn uitspraken.
Ten eerste,het is een auto die niet veel op lpg omgebouwd zal worden.
Immers,een kleine auto word vaak niet veel km mee gemaakt.
Dus laat je er lpg inleggen ben je ook vaak het proefkonijn,want weinig expertise voor handen bij problemen.
Garantie toegezegd krijgen is leuk,maar het gedonder begint meestal na de garantie.
En de vorige modellen die je hebt gereden waren totaal andere motoren,en die konden goed tegen lpg.

primera p11 0

14 jaar

ik zou in deze auto geen lpg laten inbouwen de motor is op benzine al zuinig ik heb geen ervaring met colts op lpg maar wel met de grotere modelen outlander grandis daar moeten nu nu modificatis worden aangebracht ivb met het inslijten vd kleppen

mitshu 0
badge

14 jaar

De nieuwe colt clearteck zijn er in 2 uitvoeringen. de stop en go versie. die stop de motor als je b.v. voor een stoplicht staat. dit is natuurlijk erg zuinig. maar je heb ook een bio fule systeem. hier zit volgensmij geen stop en go op maar hiermee kun je biobrandstof tanken(kan in nederland op steeds meer plekken) zelfs in het buitenland. (vooral in duitsland). het voordeel is dat de bio brandstof een hogere ontbrandings temp. heeft dan benzine. Dat betekend dat je voor de lpg niets hoeft om te bouwen en het zo erin kan zetten. wat wel aanbevolen is bij de stop en go.
Je kan dus 3 soorten brandstoffen gebruiken. dus erg groen;)

dus als je voor lpg ga dan zal ik er zeker over na denken welke type je wil hebben. alles heeft z'n voor en nadelen.


Mr J

Mister J 0

14 jaar

Maar nogmaals,is er een installatie voor dit type?.
En ook niet onbelangrijk,behoud je je garantie bij een nieuwe.
Kortom,vervalt niet de garantie op het moment dat je er lpg in laat leggen.
En ook niet onbelangrijk,kan het benzine mm communiceren met het lpg mm.
Stel dat de benzine mm op een heel arm mengsel draait kan dat dan ook op lpg.
De parameters waarop een moderne benzine motor loopt zijn zijn zo geknepen dat je bij de geringste afwijking een storing hebt.

primera p11 0

14 jaar

zover ik weet is het orgineel te krijgen op een colt. als ik ,me niet vergis zelfs vanaf fabriek.
dus dan zal de comm. wel goed zijn.
maar ik zal het zeker aan een dealer vragen. probeer anders ook een erkend lpg bedrijf. die zijn zelf vaak op de hoogte van alles.

Mister J 0

14 jaar

Een Coltmotor is niet geschikt voor het rijden op LPI. We hebben bij ons in de werkplaats reeds een Colt gehad, tegen ons advies in is er gas ingebouwd elders. Na 40000 kilometer waren de kleppen kapot. Wat men ook zegt, niet doen, de motor kan er niet tegen.

Bullet 0
badge

14 jaar

Er word ook niks vanaf de fabriek ingebouwd,als het via de dealer gaat word dit bij een inbouw station gedaan.
Maar het antwoord heb je eigenlijk al,niet aan beginnen.

primera p11 0

14 jaar

dag iedereen /en de morderator/dank u voor de reaktie allemaal nu effe voor geen verdere problemen te of verkeerde info door te sturen het is idd een lpi inbouw rechtstreeks door de fabrikant in de fabriek gedaan en de garantie blijft behouden op de wagen
en ik wou gewoon effe weten wat de meeste mensen ervan dachten
mvg stephan en angelika

[quote=Bullet]Een Coltmotor is niet geschikt voor het rijden op LPI. We hebben bij ons in de werkplaats reeds een Colt gehad, tegen ons advies in is er gas ingebouwd elders. Na 40000 kilometer waren de kleppen kapot. Wat men ook zegt, niet doen, de motor kan er niet tegen.[/quote]
waren de kop en de kleppen wel gehard? of was het een biobrandstof auto?

De kleppen moeten wel anders gesteld worden bij aflevering. orgineel is de klepspeling erg krap afgesteld. en om de 40.000 km klepspeling controleren. extra onderhoud. je moet er wat voor over hebben. vind het zelf ook veel werk. heb het een keer bij een outlander gs gedaan. daar stonden de kleppen ook veels te strak. die liep ook niet mooi op lpg. is daarna een stuk beter gaan lopen.

Zelf vind ik lpg ook niet echt fijn maar de techniek wordt steeds beter. Heb zelf ook geen ervaring met nieuwe colt en lpg.

Mister J 0

14 jaar

Als een auto geen hydraulische stoters heeft moet je er niet aan beginnen.
En nogmaals,geen enkele installatie word fabrieksaf ingebouwd.
Het is vaak een actie van de importeur en die heeft een contract met een inbouw station om daar zodra ze uit de fabriek komen de installatie in te laten bouwen.
Een fabrikant zegt gewoon heel simpel,die auto is geconstrueerd om op benzine te lopen,niet op lpg.
Vandaar dat als de importeur tot deze actie overgaat ook het garantie verhaal bij de importeur komt te liggen.
Staat een importeur er niet achter,moet je er niet aan beginnen,want domweg geen garantie laat staan fabrieks garantie.

primera p11 0

14 jaar

[quote=Mister J][quote=Bullet]Een Coltmotor is niet geschikt voor het rijden op LPI. We hebben bij ons in de werkplaats reeds een Colt gehad, tegen ons advies in is er gas ingebouwd elders. Na 40000 kilometer waren de kleppen kapot. Wat men ook zegt, niet doen, de motor kan er niet tegen.[/quote]
waren de kop en de kleppen wel gehard? of was het een biobrandstof auto?

De kleppen moeten wel anders gesteld worden bij aflevering. orgineel is de klepspeling erg krap afgesteld. en om de 40.000 km klepspeling controleren. extra onderhoud. je moet er wat voor over hebben. vind het zelf ook veel werk. heb het een keer bij een outlander gs gedaan. daar stonden de kleppen ook veels te strak. die liep ook niet mooi op lpg. is daarna een stuk beter gaan lopen.

Zelf vind ik lpg ook niet echt fijn maar de techniek wordt steeds beter. Heb zelf ook geen ervaring met nieuwe colt en lpg.[/quote]
Als je bij een Colt bij een nieuwe auto de klepspeling moet gaan afstellen zijn we niet goed bezig neem ik aan, Bij een Colt moeten de nokkenassen eruit, nou niet echt een karweitje voor bij een afleveringsbeurt. De importeur heeft niet voor niets geen homologatie voor LPG voor deze auto afgegeven. Deze motor was niet aangepast voor LPG en de klant heeft, tegen beter weten in, LPG laten inbouwen.

Bullet 0
badge

14 jaar

Op de duitse officiele mitsubishisite wordt voor de new colt wel degelijk gas aangeboden
met 3 jaar garantie van mitsubishi. Vialle onder andere levert in samenwerking met mitsubishi


gr.

Jan

vierstr 0

14 jaar

als je gas in laat bouwen bij een outlander gs dan moet je de klepspeling ook aanpassen. aanbevolen door de importeur. met een interval van 40.000km. ook daar moet je de nokkenas eruithalen. bij een colt zal het niet anders zijn. denk ik.
ik weet dat het veel werk is om kleppen te stellen. maar het is niet dat je er 50 per jaar heb die je moet stellen.
Ik vind dat je het voor een klant wel moet doen. die koopt een nieuwe auto bij jullie voor min 13000 euro.
dan verwachten ze niet dat de auto binnen 40.000km stuk gaat.
Alleen om zulk soort problemen te voorkomen en om de kwaliteit van mits hoog te houden zal ik het al doen.

tegen mij is tijdens een cursus gezegd dat het gewoon mogelijk is. ze hadden er daar zelfs 1 staan. dat was een bio ethanol auto. hij zij dat alleen die auto's er goed voor waren. kan dat het ondertussen terug gedraaid is maar daar heb ik niets van gehoord.

Mister J 0

14 jaar

Kijk,alles is mogelijk,maar is het verstandig.
Kleppen stellen kost ook een lieve duit,moet je ook meenemen in het totaalplaatje.
En nogmaals,ik vind het een must dat tie hydraulische stoters heeft.
En garantie is leuk,maar het gedonder begint meestal pas na de garantie en dan is er niemand meer thuis.

primera p11 0

14 jaar

dat is waar;)

Mister J 0

14 jaar

dag allemaal en de moderater
dank u allemaal voor jullie advies en mee voor een oplossing te zoeken ook al heb ik de fout gemaakt zoals de moderater zij
De doelstelling van deze site is het oplossen van TECHNISCHE problemen van auto's. NIET een advies- en/of informatiesite voor aspirantkopers van een (andere) auto.
onze exuses hiervoor

voor onze vragen waar we mee zaten oplossing gevonden wagen gekocht eergisteren een colt 1300cc lpi ingebouwd in opdracht door het merk zelf en full garantie tot 100.000km ben gerust nu het zijn harde kleppen en geen distrubutieriem maar een ketting heel goe navraag gedaan allereest bij jullie en nadien importeur
dank u en vg stephan en angelika

Veel plezier met jullie nieuwe auto!!!!

Mister J 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.