Mitsubishi Carisma: Dieselpomp

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19td

Beste mensen,
Ik zit met een probleempje mijn carisma is bij de garage binnen gegaan omdat de dieselpomp stuk was,nu hadden ze die herstelt maar de wagen deed het nog niet naar behoren hij sputterde nog als ik hem startte en er is veel wit blauwe domp.
Nu heb ik hem weer binnen gedaan en waren het de stuiterkleppen zijden ze,deze dus laten vervangen kreeg ik hem weer nog altijd hetzelfde probleem!
En ik ging hem weer brengen en op de weg naar ginds vliegt de spanrol waar de riem op zit van de oliepomp airco en stuurbekrachtiging!
Nu is mijn vraag zouden ze die afnemen om de mazoutpomp of de stuiters te vervangen want in de garage zeiden ze dat zij er niet aangekomen zijn.
Ik heb er nog maar 200 km bij gedaan vanaf hij in herstelling is.
Groeten Steve

steve1980

Geplaatst door steve1980 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

wim12199 (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat zijn stuiterkleppen?

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

stuiteren ,,ik vermoed de hydraulische klepstoters

steve1980 (0), 14 jaar geleden

Ja de hydraulische klepstoters daar zat speling op .
Sorry voor de onduidelijke uitleg

mitshu (0) PRO, 14 jaar geleden

de 19td heeft geen hydraulische klepstoters stellen kan met stel schijfjes dit is een renault motor

3234dmtr (0), 14 jaar geleden

Volgens mij moet bij het vervangen van de brandstofpomp ook de distributieriem eraf. Dit gaat alleen als je de krukaspoelie verwijdert. En om deze te verwijderen moet inderdaad eerst de multiriem los. Als met 'stuiterkleppen' inderdaad de klepbediening wordt bedoeld, deze wordt afgesteld met vulplaatjes of het volledig vervangen van de stoterbussen. En dan moet de nokkenas eraf! ( + distr.riem ).

steve1980 (0), 14 jaar geleden

Ja het is een renault motor het is nu zo dat ze de brandstofpomp laten herstellen hebben toen ging ze nog niet dan hebben ze de elektroklep erop laten vervangen en brandstofklep toen ging hij nog altijd niet en hebben ze die aanpassingen aan de klepstoters gedaan met die schijfjes dan.
En omdat mijn ventilator niet ging hebben ze de dradenbundel vervangen en ik zei dat mijn temperateur meter alleen omhoog gaat als ik stilsta en als ik rij blijft die gewoon benden staan.
Nu gaat er nog altijd niets voor wat hij binnen gegaan is.
En ik heb er 200 km mee gereden en springt ineens de de geleiderrol van de multiriem stuk.
Nu was het zo dat ik me afvroeg of de multiriem losgedaan moest worden voor 1 van deze werken
Groeten

mitshu (0) PRO, 14 jaar geleden

zie het bericht van 3234dmtr

steve1980 (0), 14 jaar geleden

En die schijfjes van de klepbediening die veranderd geweest zijn heeft dat iets met het sputteren van de motor te maken en de wit blauwe domp?
Wat dit probleem is nog altijd niet opgelost!
Groeten

3234dmtr (0), 14 jaar geleden

Als ik het zo lees is al het gebruikelijke al gebeurt. Kleppen gesteld, avance solenoide op de pomp is vervangen. Stottert/rookt de motor alleen koud en slaat 'ie slecht aan? Dan is er mogelijk een probleem met de gloeipluggen/relais. Als de motor ook warm nog stottert/rookt dan is er iets meer ( lees; DUUR! ) aan de hand. Wat betreft de multiriem: de demper die op de spanner zit wordt na verloop van tijd slecht. Dit openbaart zich in gerammel tussen 1000-1500 rpm. Als hier te lang mee wordt doorgereden bestaat de kans dat de riem verspringt of er zelfs afloopt. Ook kan de trillingsdemper in de krukaspoelie defect zijn.

wim12199 (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je de computer eigenlijk al eens laten uitlezen?
Is die multieriem tussen de distributieriem gedraaid?

steve1980 (0), 14 jaar geleden

De riem zit er nog op de spanner is gewoon uit elkaar gevlogen.
En de motor sputtert en dompt nog alleen als hij pas gestart wordt tot hij warm is.
Maar in de garage zeggen ze dat ze niet aan de multiriem geweest zijn voor vervangen van de dieselpomp!
Maar ik vindt het raar dat na 200 km die er zomaar ineens uit elkaar spat en nooit vooraf nooit gerammeld heeft.
Het zelfde bij de temperatuurmeter als hij stilstaat wordt hij warm en gaat de meter omhoog, als ik rij en zelf de blazers op koude lucht zet blijft de wijzer beneden.
Alles was in orde volgens hun tot ik ermee reed
Dank u voor al deze reacties

Bullet (0) PRO, 14 jaar geleden

Om de brandstofpomp te vervangen moet de riem eraf, zelfs de gehele distributie moet uit elkaar. Ik denk dat de garage onder hun verantwoordelijkheid probeerd uit te komen.

steve1980 (0), 14 jaar geleden

De mechanieker zegt dat ze niet aan de multiriem ofzo gegaan zijn voor de mazoutpomp te demonteren

Nico8119 (0), 14 jaar geleden

Bij sommige diesels kun je de brandstofpomp loshalen zonder de distributieriem te demonteren. Het tandwiel kan dan worden vastgezet aan het motorblok.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.