close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Pajero: distibutie vervangen zelf doen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3,2 DID 4m41

Ik heb pas het dubbelmassavliegwiel en koppeling moeten laten vervangen en moest de garage betalen met goudstaafjes...............
Eigenlijk moet de distributie ketting en alles wat daar zo bijkomt ook vervangen worden
Is het mogelijk om dit zelf uit te voeren ( Ik heb ooit in de jaren 1955- 1960 bij de VAM de opleiding t/m 1ste monteur gedaan)
Ik heb geen hefbrug ter beschikking
Wie kan mij advies en/of raad geven
Alvast hartstikke bedankt voor reacties
Henk

Geplaatst door

Swartekat3 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als 1e monteur zul je weten hat de distributietiming en pomp het allerbelangrijkste is. Daarnaast is de riemspanning eigenlijk net zo belangrijk.

Ik ken de Pajero niet. Als er sprake is van meerdere nokkenassen zul je inventief moeten zijn. Markeer alle betreffende tandwielen zodat na afloop is vast te stellen of je correct gewerkt hebt.

Bij de meeste grossiers is in het distributieset een beschrijving ingesloten, of men heeft een exemplaar ter beschikking.

Kijk eens naar de beschrijving en vraag jezelfd af of je tot die aktie in staat bent. Een brug is best makkelijk, maar een beetje buigwerk kan ook geen kwaad.

Als ik geen speciaal gereedschap had fixeerde ik alle tandwielen door houten spiein te gebruiken (sst niks zeggen verder maar ik timmerde ze vast terwijl alles nog gemonteerd was.

Loop jij al tegen de 75 aan???

Handleiding in je mailbox.
Kop en carter moeten eraf...speciaal gereedschap nodig,
succes.

Hans4040 1240
badge vip badge

11 jaar

De distributiekast kan er af zonder de cilinderkop en carter te demonteren.
Ik heb er nog geen een geweten waar de ketting zomaar open springt... Het enige dat je wel best vervangt is de kettinggeleider tussen de 2 nokkenassen, deze durft kapot springen met gevolgen ...
Daar kun je aan door het kleppendeksel af te nemen

wim12199 0
badge

11 jaar

kop eraf????klepdeksel bedoel je misschien.[quote=Hans4040]Handleiding in je mailbox.
Kop en carter moeten eraf...speciaal gereedschap nodig,
succes.[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.