Hallo,
Ik (en de dealer) sta voor een raadsel.
Tijdens het rijden slaat de motor ineens af, soms doet hij het weken goed zonder storing en het volgende moment slaat hij ineens af.
De ene keer rij je stapvoets en de volgende keer rij je 120km op de snelweg.
Na 10 tot 20 minuten wachten start hij weer.
Dit gebeurt er:
Het oranje lampje 'motormanagement' gaat branden en de laatste twee keer dat het gebeurde brande ook het oranje lampje 'brandstoffilter' en de motor slaat af.
Als je het contact aan laat staan hoor je onder de motorkap een raar tikkend geluid wat direct stopt zodra de waarschuwingslampjes weer uit gaan en vanaf dat moment kan hij ook weer gestart worden.
In het begin startte hij direct weer nadat hij gereset was door de accuklem eraf te halen.
Nu werkt dat niet meer en moeten we gewoon even wachten.
De ANWB én de garage kunnen met uitlezen geen storing vinden.
Ik ben totaal niet technisch en heb 0,0 verstand van auto's maar aangezien de garage zegt het niet te kunnen vinden totdat hij er volledig mee stopt is dit even mijn enige hoop.
Ben het zat steeds op de vluchtstrook stil te komen staan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat heeft de garage allemaal al gedaan??
heb zoiets al eens eerder aan de hand gehad. Toen was het brandstoffilter inwendig het probleem.Het filterelement klapte dubbel,waardoor de brandstofdruk wegviel.
Zou natuurlijk ook een krukassensor,wegvallende voeding of iets dergelijks kunnen zijn...
Ik ben niet zo thuis in de benamingen maar zal het proberen.
Eigenlijk is er zeer weinig gedaan omdat ze geen flauw idee hebben waar het vandaan komt en niets kunnen testen aangezien de wagen de storing nog nooit bij hun heeft gegeven, het gebeurt zonder regelmaat.
Elke keer als hij in de garage staat loopt hij als een zonnetje.
Ze hebben de relais nagekeken omdat er uit die hoek een tikkend geluid kwam.
Toen hij het niet deed heeft de anwb dingen geprobeert, In het midden van de motor zit een groot zwart blok ter grote van een A4, die hebben ze er helemaal af gehaald, paar keer gepompt op het brandstoffilter maar dat hielp niet, toen externe brandstof ingespoten in een van die slangen, de motor sloeg heel even aan dus daar leek het probleem te zitten, dat hij geen brandstof kreeg.
Uiteindelijk weer in elkaar gezet maar hij deed het nogsteeds niet, takelwagen gebeld en terwijl we daarop wachte nog een keer gestart en ineens liep hij weer als een zonnetje.
Garage heeft het toen allemaal nagemeten maar hij deed het dus kon nergens iets ontdekken.
Dat filtereleemt wat dubbel klapt, kan dat na een minuut of 10 weer goed zitten en dan vervolgens pas na 10 tot 250 km weer gebeuren?
11 jaar
Als het oranje lampje van het motor management brandt, dan staan er in het geheugen van de motor computer foutcodes opgeslagen die een richting aan geven voor uw probleem, begin met
deze eerst te laten uitlezen.
groeten
Beste Wim, als het zo simpel was.... Die auto is al meerdere keren uitgelezen, door de ANWB, een vakgarage en de dealer maar ze kunnen allemaal geen storing vinden, net of het nooit gebeurt is.
Dus als je verder nog tips hebt?
11 jaar
Dat filter element al vervangen?
Kost bijna niks en is het proberen waard...
Heb zelfde soort auto. Probleem was alleen dat motor niet meer op toeren wilde komen en langzaam snelheid minderde en daarna afsloeg.Lampje motormanagement ging ook branden.Heb daarna luchtfilter gereinigd,motorolie iets bijgevuld,koelwater gecontroleerd en half uur stil gestaan. Na die tijd weer gestart en motor is goed blijven draaien.Ik kom alleen niet meer boven de 110 km. Beslist niet boven 3000 toeren. Bij uitlezing in garage zei men dat de turbodruk iets aan de hoge kant was en deze kon terug gesteld worden. Heb dit niet gedaan omdat dit eens in het jaar voorkwam.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar