close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi L200: Een batterij vraagje

Bouwjaar: 2009, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2500

Goeienavond, ik ben aan een nieuwe batterij toe. Normaal ligt er een 70Ah in denk ik. Nu wil ik een Varta in plaatsen van 95Ah en 830 A koudstartstroom (daarom vooral), maar is mijn alternator daar zwaar genoeg voor ?

Groetjes, Thieu.

Geplaatst door

fleitjes (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat zal geen probleem geven , het duurt wat langer voordat de accu echt vol is .
Wat staat er op je dynamo aan technische gegevens trouwens ?

Dat weet ik niet Kaleido 1 , ik heb al gegoogeld naar 'werkplaatshandboek' en dergelijke maar niets gevonden en ik heb geen smeerput/brug....

fleitjes 0

6 jaar

In boekje : Vermogen wisselstroomdynamo, 90A

fleitjes 0

6 jaar

Accu zal dan niet max geladen worden.

Verdorie, juist besteld bij 'Mijn Auto Onderdelen' …. soit.

fleitjes 0

6 jaar

Als je lange afstanden rijd zul je er weinig van merken vermoed ik.

Ik rij niet veel (< 8000km) en maar korte afstanden maar als ik af en toe mijn Ctek druppelaar s'nachts aanhang zal het dan wel OK zijn, denk ik toch.
ps, waaraan zou ik het dan moeten merken ?

fleitjes 0

6 jaar

Volgens mij worden een aantal zaken door elkaar gegooid. Wat juist is , het zal wat langer duren om de accu te laden, als ze....... volledig ontladen was. Het bijladen na een start is exact hetzelfde met om het even welke accu. De alternatorstroom/spanning wordt bepaald door de autoelectronica. De stroom vermeld op de alternator is de maximale stroom die hij kan leveren en heeft niets te maken met de accu.
Wat is wel belangrijk : de meeste auto's met een start/stop functie hebben een speciale accu nodig want de laadstromen zijn hoger door het veelvuldig starten.
Verder zijn natuurlijk de afmetingen van de accu van belang. De startstroom wordt hoofdzakelijk bepaald door de interne weerstand van de startmotor + de bekabeling.
Als de bestelde accu past en de originele accu is niet van een speciaal type dan zal alles wel loslopen.

phil4226 0

6 jaar

Precies.

Dan ben ik gerustgesteld , bedankt. En de startstroom , 830A, maakt die niet dat de (start)motor sneller rond draait en dus vlugger aanslaat ? Dat hoopte ik toch. Mijn vorige diesel, Volvo V70 2500 (VW-Audi motor) die sloeg dadelijk aan zonder éénmaal rond te draaien, deze draait stteds eenmaal rond vóór aan te slaan. Of is dat een typische merk-eigenschap ?

fleitjes 0

6 jaar

Deze opgegeven stroom is de maximale stroom die de accu onder kortsluiting kan geven en is een indicatie van de capaciteit en inwendige weerstand van de accu. De echte startstroom wordt beperkt door de inwendige weerstand van de startmotor tesamen met de kabelweerstand en startrelaiscontact weerstand.
Het aantal keren rondgaan vooraleer te starten is volgens mij merk en type gebonden.

grtjs

phil4226 0

6 jaar

Tot heden, start en loopt als een zonnetje, bedankt allen. Slotje
MVG, Thieu.

fleitjes 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L200 of stel zelf een nieuwe vraag.