hallo
probleem met een l200 did
koelvloeistof verbruik plus zwarte snot aan de radiateur dop.
ik heb de warmtewisselaar door gelust en het koelsysteem gereinigd maar het blijft terug komen
koppakking is al eens vervangen.
koeler van de automaat ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Systeem al eens af laten persen ?
Koelsysteem al eens laten controleren op aanwezigheid van verbrandingsgassen.
Er zit verschil in het soort olie van de motor en de automaat , hieruit moet op te maken zijn welk type/soort olie er in het koelsysteem terecht komt.
Wat drijft er bovenop de koelvloeistof , kleur ? zwarte snot lijkt me motorolie.
ja net gedaan met warme motor +/- 2uur laten lopen
wat me wel opvalt is dat hij behoorlijk stinkt uit de uitlaat en walmt stationair,
daarna afgezet druk op het systeem gezet +/- half uur gewacht druk zakt niet abnormaal (de dop is nooit 100 pro dicht)
motor gestart stinkt en walmt niet , turbo wordt ook gekoeld door de koelvloeistof die messchien
of een klein gaatje of scheurtje in de kop of cilinder bus
de zwarte snot ruikt naar niks of het ligt aan mij
8 jaar
Wat je aan geeft zijn allemaal mogelijkheden , een koelsysteem is nooit in 1x helemaal goed schoon te krijgen , spoelen met een oplosmiddel/reinigingsmiddel zal ook meerdere keren herhaald moeten worden.
Wat er nu nog in zit , maak dat eens goed schoon , dop/tankje goed reinigen.
En kijk eens wat er dan terug komt.
Anders zit er niets anders op dan de boel uit elkaar te halen en 1 voor1 controleren op defecten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L200 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar