Deze V6 krijg ik tot nu toe nog niet helemaal goed lopend,het probleem is dat hij in koude toestand bij een constante snelheid het meest tussen de 2200-2800 t/pm nogal inhoud en goed voelbaar schokt.Geef je vervolgens gas dan is hier niks meer van te merken,dan trekt hij soepel en goed door.
Op bedrijfstemperatuur heeft hij dit ook,maar een stuk minder.Stationair loopt hij ook niet helemaal soepel,heeft dan wat haperingen en is hoorbaar uit de uitlaat en te zien aan de motor.
Het lijkt een beetje op valse lucht,maar dat heeft hij niet.
4-gas meting is trouwens perfect.
Ik heb al een aantal delen vervangen omdat deze auto nogal verwaarloosd was,waaronder:
-Verdelerkap/rotor.
-Bougie's.
-Temp.voeler.
-Luchtfilter.
Auto heeft rond de 240000km gereden.
Auto heeft geen storingen en het inleren na het reinigen van de gasklep is ook al gebeurd.Ook het stationair toerental afstellen via de testkast is ook gedaan.(hij sloeg namelijk af als je de auto met de testkast in basisstand ging zetten,dat is nu over).
Misschien dat dit probleem bekend voorkomt bij de mensen die dagelijks werken aan deze auto's.
Gr,Richard.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bougiekabels willen nog weleens op zijn met deze kilometerstanden. Moet helaas je inlaatspruitstuk weer voor los om te vervangen. Eventueel een slechte benzine-injector ertussen zitten. Eventueel met mitsubishi apparatuur de cilinders stuk voor stuk uitschakelen en de toerenterugval bekijken. Is ook een goede indicatie in welke cilinder je "het"moet zoeken. Succes...
Txs Bullet voor je antwoord.
Heb nu een reiniger in de tank gedaan en ga binnenkort de kabels maar vervangen,deze schijnen oogschijnlijk goed te zijn,maar kunnen toch voor problemen gaan zorgen.Ik hou jullie op de hoogte.
Nog geen zin gekregen om verder te zoeken..............................
Kabels vv maar loopt nog steeds hetzelfde,wie heeft nog een idee?
Koud schokkerig/inhoudend rijden bij constante snelheid van 2200 tp/m,koud hoog stationair (stationair toerental is warm goed) en stationair bij warme motor gaat gepaard met voelbare hikjes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar