Hoi,
Een maand of 2 geleden wilde ik mijn auto starten maar hij draaide goed rond maar niets.
Na een poos 1/2 uur deed hij het ineens.
Verder goed blijven doen totdat ik na 3 weken terugkwam van vakantie. hij wilde aanslaan maar net niet.
Vanwege mijn jetlag geen zin om te sleutelen en de anwb gebeld. Die zei het is je brandstof pomp de stuk is.
Deze heb ik vervangen maar nee niets. Stom dat ik niet eerst ging meten maar het bleek dat er geen spanning op de kabel van de pomp stond.
De auto wil wel starten met startspray.
Er staat spanning op de injectoren
Zekeringen zijn goed en hebben spanning.
Brandstofrelais voel ik klikken.
Hoe nu ver eigenlijk, zou de ecu stuk zijn?
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meten is weten. Staat er spanning op het relais aan de ingangskant, dus van zekering naar relais? En na het op contact zetten, dus klik van het relais, staat er dan spanning op de uitgang van het relais? Draden volgen en controleren waar de spanning verdwijnt (draadbreuk, defect relais of toch een zekering die niet goed is).
Ik heb problemen gehad met de stekker op de benzinepomp. Die bleek geen goed contact te maken. Succes!
Ik ga gelijk eens kijken straks. bedankt alvast.
14 jaar
Heb je ontsteking?
Als de krukashoeksensor defect is (zit in stroomverdeler) stuurt de ecu de brandstofpomprelais niet aan !
Met starterspray wil hij aanslaan dus vonk zit dan wel goed.
Mischien als extra info toen de anwb wegreed starte ik hem en hij liep.
Zeg opzich nog niet echt veel maar heb nog even niet de kans gehad om verder te kijken. Ben wel blij met de tips.
Moet ik de hele midden console weghalen om het relais te testen?
14 jaar
Inderdaad, hij hangt achter de middenconsole aan de rechtse kant.
Aan de stuurkant van het relais komt 12 volt toe, de massa komt uit de ecu.
ik heb gesproken met een vriend die een zeer ervaren monteur is. zaterdag gaan we even kijken maar kwamen eigenlijk tot de conclusie dat hoogstwaarschijnlijk de achteraf ingebouwde startonderbreker het euvel kan zijn.
Maar goed alle opties liggen open dus ook die van jullie ik ga het laten weten. Meten is nog steeds weten:)
Alvast erg bedankt
14 jaar
Ik was helemaal vergeten om te laten weten hoe het verder is afgelopen.
Nadat de startonderbreker was verwijderd en de kabels weer op de orginele manier waren aangesloten starten als een zonnetje. Vandaag deed hij het alweer niet maar dat lag aan de accu daar zat een bloemkooltje op. maar even vervangen en alles weer toppie.
Bedankt voor de tips die ik heb gekregen.
Gr Guido.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar