Mitsubishi Carisma 1998: Ik heb heel iets doms gedaan met mijn koppeling...schaam..schaam

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo,

Ik heb iets doms gedaan. Vraag me niet waarom, maar ik heb, als je op het plaatje kijkt, die hendel van de koppeling richting de rode pijl kant op geduwd (naar links ) met mijn hand totdat hij niet meer verder kon. . ( zie bijgevoegd plaatje)


Echt dom, want daarna had mijn koppelingspedaal opeens heel veel vrije slag en grijpt heel snel aan. Heb ik iets kapot gemaakt? Kan dat zo snel? Nogmaals, ik weet echt niet wat me bezielde, maar ik vroeg me af of ik zo sterk was om hem in te duwen. Later vroeg ik of iemand achter het stuur wou zitten en het koppelingspedaal in te trappen en nu zag ik pas dat als je het pedaal intrapt hij richting de groene kruis gaat.

Zoals misschien al door jullie opgemerkt, heb ik totaal geen verstand van autos. Wat zou het kunnen zijn?

carismaaaaa

Geplaatst door carismaaaaa (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden

Als ik het zo lees dan heb je lucht in je koppelingsysteem gedrukt.. Laat de koppeling eerst eens ontluchten.. is nog geen 5 minuten werk..

carismaaaaa (0), 15 jaar geleden

pffff! wat een oplichting! Zoiets dacht ik al! ( ;-) nu lijkt het niet alsof ik er verstand van heb) Laat ik morgen gelijk even doen. Bedankt trouwens voor de snelle reactie!

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

rene hij heeft m terug gedrukt tegen de werkrichting
dan zal er geen lucht inkomen
ik denk eerder dat t druklager van de vork is gegleden

Roland10244 (0), 15 jaar geleden

Door richting rode pijl te drukken gaat alle vloeistof richting koppelingspedaal in het reservoir. Denk dus ook dat er geen lucht in zit.
Kijken of de vork en de stift tussen vork en cilinder op de bak nog mooi op hun plaats zitten en dan enkele keren pompen met het koppelingspedaal en wellicht is alles O.K.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.