Mitsubishi L300 2.5D: kapotte nokjes onder klepddeksel

Bouwjaar: 1996

Hallo allemaal,
Nadat ik de onderste riemschijf met twee V-snaren vervangen had
hoopte ik dat de motor weer zou lopen. Dit was echter niet het geval en toen heb ik geprobeerd de bus aan te slepen. De motor maakte een verschrikkelijke herrie, reden om onder het kleppendeksel te kijken. Hier blijken drie van de acht nokjes te zijn gebroken. Wie kan mij het verband tussen deze twee zaken uitleggen? b.v.d. Arnold

Arnold687

Geplaatst door Arnold687 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi L300? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Rene9571 (0), 20 jaar geleden

hallo, is het mogelijk dat de krukasbout losgelopen is? Zoja dan is de timing niet meer juist met alle gevolgen van dien.
gr.Rene

rykmarco (0), 20 jaar geleden

waarschijnlijk is een gedeelte van de gebroken v-snaar tussen de distributieriem gekomen en is de timing zodanig veranderd dat de kleppen de zuigers raken met alle gevolgen vandien, ik heb dit al een keer eerder meegemaakt met een vw transporter

groeten marco

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L300 of stel zelf een nieuwe vraag.