Goedendag,
Heb laatst de motorolie vervangen met olie van dezelfde viscositeit (5W40) als de olie die er in zat.
Het was een vol syntheet en dat is het nu ook weer. Alleen tikken de kleppen nu met de koude start, de ene keer wel en de andere keer niet.
Hoe komt dit eigenlijk? En is het verstandig om deze olie te vervangen voor een dikkere olie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou ik niet doen.Je auto heeft bijna zeker hydraulische klepstoters.Als zij koud zijn,kan je ze wel eens horen.Oorzaak: vuil, verkeerde olie, versleten.Als het de stoters zijn,kan je bij de volgende oliewissel een kwart liter ATF in de motor doen.Dit moet je doen voor dat je gaat verversen.Dan even laten lopen ,aftappen en verversen.ATF heeft een reinigende werking.Als dat niet helpt zou ik er gewoon mee leren leven,of op zoek naar een C Kadett,onverwoestbaar!
Ferry
Deze motor heeft GEEN hydraulische stoters...
kleppen koud stellen,
inlaat 0.18-0.26mm
uitlaat 0.26-0.34mm
5W30 wordt aanbevolen.
Bedankt voor de reacties heren, dus als ik het goed begrijp kan het niet zoveel kwaad.
Vind het zelf nogal een naar geluid, kan toch nooit goed zijn lijkt me.
Als de Kadett niet zo zou roesten zou ik er zo weer eentje kopen :)
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar