Mitsubishi Galant: koelwaterpomp kapot ?

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18 16v

Hallo,
Ik heb een galant met onregelmatige koeling nu heb ik de thermostaat al vervangen.Maar de slang die aan het thermostaat huis vast zit word nauwlijks warm terwijl de bovenste slang en radiateur heet worden.Nu is mijn vraag zou het water nu wel circuleren als de pomp kapot zou zijn?

wouter12323

Geplaatst door wouter12323 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Galant? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

hoe is de temperatuur op de meter
en heb je een ander probleem
vloeistof verlies
heet lopen
let wel dat de vloeistof door de radiateur gaat om te koelen
en dan kan het best zijn met deze temparatuur vd buitenlucht
dat ie zoveel afkoelt dat het een idee geeft van geen ciculatie

wouter12323 (0), 16 jaar geleden

De temperatuur liep op en de kachel deed het niet voor dat ik de thermostaat verving.De temperatuur blijft nu stabiel in het midden van de meter en de kachel is echt heet.Maar ik heb het idee dat het water niet circuleert, radiateur is niet verstopt.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

als je geen circulatie hebt zal de kachel ook niet warm worden
daar moet echt water door circuleren
en je motor zal ook heet lopen bij geen of (te)weinig circulatie
ik zou t nog even aankijken en als de rest goed blijft niks doen
anders kan je altijd nog repareren

wouter12323 (0), 16 jaar geleden

Oke maar als het water zou circuleren dan zou de onderste slang toch net zo heet moeten zijn dan de bovenste?Of kan het dan zijn dat het wel circuleert in de motor en kachelradiateur maar niet door de radiateur?

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

dat bedoel ik
en na hoeveel tijd voel je
en wanneer
na een rit om m echt warm te rijden a'10 km

wouter12323 (0), 16 jaar geleden

De auto stond binnen in de garage en heeft 35 min gelopen al spelend met het gaspedaal dus niet stationair temp bleef goed en hij kookt niet over.Daarna 15 km mee gereden in stads verkeer en de meter blijft net onder de helft.Hij doet het verder gewoon goed maar als hij zou circuleren dan moet naar mijn idee elke slang net zo heet zijn .

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

of je hebt een radiateur die gewoon goed zn werk doet om dat de belasting niet echt hoog is geweest

wouter12323 (0), 16 jaar geleden

De belasting was juist heel hoog (zware rechter voet) om er zeker van te zijn dat het heel bleef. Maar ik kijk het wel even aan als hij kapot gaat dan hebben we het probleem gevonden ik weet het verder ook niet. In ieder geval bedankt voor je reactie s.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.