Moet tijdens het vervangen van de distriebutieriem de krukasbout en/of de nokkenasbout los? ja dan wel nee?
Zo ja: Kan dit zonder speciaal gereedschap van Mitsubishi gebeuren (het los krijgen en aandraaien)?
Het gaat om een 1.6 SOHC
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De krukaspoelie moet eraf. Dit kan zonder speciaal gereedschap. De bout zit vaak wel erg vast.
Ook moet een motorsteun los.
Ondanks dat ik mijn riem (1.6 uit 1998) al 3x heb vervangen, gaan er heel wat uren inzitten. Een brug met ondersteuning voor het motorblok is eigenlijk onmisbaar.
Volgens mij is het wel goed te doen behalve de krukasbout. Bij onze Carisma heb ik daar een 1/2" verlengstuk op krom gedraaid zonder dat de bout los ging! Uiteindelijk heb ik het maar laten doen.
Als je de auto op steunen zet (voorwielen van de grond), dan kun je het motorblok ondersteunen met een krik en een plank hout om het gewicht over de carterpan te verdelen. Zo heb ik de distributieriem van onze andere auto vervangen.
13 jaar
Nog even een bijkomende vraag: Moet ik de krukasbout die eraf komt ook vervangen of kan deze gewoon teruggeplaatst worden (aantrekmoment is 185 N)?
12 jaar
[quote=peter8884]Nog even een bijkomende vraag: Moet ik de krukasbout die eraf komt ook vervangen of kan deze gewoon teruggeplaatst worden (aantrekmoment is 185 N)?[/quote]
Je kunt hem gewoon terugplaatsen. In het werkplaatshandboek staat niet dat hij vervangen moet worden.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar