close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Carisma: beninetank lek

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo
Weet iemand waar een benzinetank vaneen carisma van is gemaakt, en eventueel hoe ik een barstje hierin kan repareren...
Barstje zit net naast een ophangpunt voor het hitteschild die op de tank geschroefd zit

Geplaatst door

zx9r (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zal wel kunsttof wezen vermoed ik, dit is wel te repareren met een speciale lijm, maar hoe komt daar nu een barst in heeft er wat langs geschuurd??

jan5047 0
badge

13 jaar

Ja, die is van kunststof dus die kan je wel herstellen maar goed opschuren en ontvetten en misschien kan iemand je hier wel zeggen welke kit/lijm je moet gebruiken want dat moet wel degelijk iets zijn dat tegen benzine kan!

ovi 0

13 jaar

Ja de tank is van kunststof sorry mijn fout, maar ik bedoelde welk kunststof, want er zijn enkele kunststofsoorten die niet te plakken zijn, ik dach polyproyleen.
Als het ABS is , dan gaat het wel..
Er zitten hittenschilden op de tank geschroefd, en net naast een hitteschildophangpunt is hij gebarsten, dus ik vermoed door trilling...
Het is ook een heel klein barstje, maar goed lek is lek

zx9r 0

13 jaar

sorry daar heb ik geen verstand van, je zou eens bij een schade bedrijf vragen, daar doen ze toch ook wel kunstof bumpers repareren, misschien dat je daar iets wijzer word

jan5047 0
badge

13 jaar

ik weet natuurlijk zo niet hoe groot de scheur is,maar misschien kun je hem dichtsmelten. Doen we voor nood ook wel eens met een expansievat van bv bmw.
Bijv een grote schroevendraaier roodgloeien stoken (tank leeg natuurlijk) en smelten maar.
Wel eigen risico natuurlijk!

maarten4874 0
badge

13 jaar

o vandaar dat jij zoveel schroevendraaiers slijt, zie je wel je verraad jezelf

jan5047 0
badge

13 jaar

Die schroevendraaiers haal ik bij collega's weg. Liefste bij gebied 22,die worden het makkelijkst warm!

maarten4874 0
badge

13 jaar

Voor de oldtimers smelt ikegelmatig potjes, expansievatjes enz. dicht met de soldeerbout! Neem een plastiek deksel van bv. een potje choco als toevoeging. Werkt prima maar voor een benzinetank zou ik het toch niet aanraden! Ook plastieke kano's worden zo hersteld met gebruik van oude vuilnisbakken als toevoeging heb ik eens gezien in Frankrijk.
Zo'n tankje moet toch goedkoop 2° hands te vinden zijn want ze moeten het er toch uithalen voor ze een wrak mogen afvoeren naar het oud ijzer!

ovi 0

13 jaar

[quote=ovi]Voor de oldtimers smelt ikegelmatig potjes, expansievatjes enz. dicht met de soldeerbout! Neem een plastiek deksel van bv. een potje choco als toevoeging. Werkt prima maar voor een benzinetank zou ik het toch niet aanraden! Ook plastieke kano's worden zo hersteld met gebruik van oude vuilnisbakken als toevoeging heb ik eens gezien in Frankrijk.
Zo'n tankje moet toch goedkoop 2° hands te vinden zijn want ze moeten het er toch uithalen voor ze een wrak mogen afvoeren naar het oud ijzer![/quote]
nee de tanken moeten niet worden gedemonteerd worden en het probleem is dat de benzine er wel uit moet, en dat doen ze door middel van een gat in de tank te boren dus een goede tank vinden zal moeilijk zijn zou anders even op de onderdelen lijn zetten

jan5047 0
badge

13 jaar

In België moet al de plastiek eruit dus ook de benzine tank!
Misschien even een afbreker in België mailen want die heeft dat zeker liggen!

ovi 0

13 jaar

is opgelost, lokale sloper had er een staan

zx9r 0

12 jaar

tank is vervangen

zx9r 0

12 jaar

Das goe nieuws!

ovi 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.