Ik heb een probleem met de centrale deurvergrendeling. Bij het openen komen alle deuren en de koffer vrij, bij het sluiten wordt alleen de voordeur dewelke je bedient vergrendeld of de koffer indien je daar bedient. De knop aan de binnenzijde van de linkervoordeur om de deuren te vergrendelen werkt eveneens niet om te vergrendelen, ontgrendelen gaat wel. Ik heb reeds de batterij een tijdje losgekoppeld maar dit gaf geen verbetering. Het zou al straf zijn moesten de vijf vergrendelingsmotoren tezamen hetzelfde defekt vertonen. Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat mijn auto behekst is. Deze morgen werkte de deurvergrendeling weer normaal maar de bediening van de ruiten was dan wel anders. De "kick down" en up werkte niet meer. Open en dicht doen was geen probleem maar je moest wel de knop blijven inhouden tot het einde. Wat is het volgende? Deuren vergrendelen en de ruiten gaan open of andere gekke toestanden. Heb ik een exorcist nodig?
Het word nog gekker, mijn boordklok is plotseling 9 uur vooruit gegaan ofwel 15 uur achteruit tot op de minuut juist. Een goed punt, hij start en rijd nog.
13 jaar
De auto-omhoog en auto-omlaag functie van de ruiten werkt niet. Komt omdat de accu los geweest is. Volgens mij moet je de knoppen op auto-omhoog doen en dan het contact aanzetten. Of het was auto-omlaag en dan het contact aandoen. Daarna werken ze weer normaal.
De klok is natuurlijk ook gereset als de accu los geweest is. Dan begint hij weer keurig op 12:00. Heb je de accu precies om 3 uur 's middags weer aangesloten?
Bij de Carisma voor de facelift was de schakelaar van de centrale vergrendeling vaak de oorzaak. Die blijft dan in één stand vast zitten.
13 jaar
Bedankt voor je antwoord. De accu is inderdaad losgemaakt om te trachten het probleem van de deurvergrendeling op te lossen. Dit heeft niet gewerkt maar dit is ondertussen weer normaal geworden zonder dat ik er een verklaring voor heb. Het probleem met de ruiten (auto-omhoog en auto-omlaag) bestaat nog steeds maar als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat dit me goed uitkomt. Ik had dikwijls dat ik een auto-omhoog of -omlaag deed en dat de ruit na sluiting/opening weer in een tussenstand kwam te staan. Dit kon ik oplossen door de ruit volledig te openen/sluiten en de knop vast te houden gedurende enkele seconden, een soort reset denk ik, totdat het weer gebeurde enkele dagen later. Betreffende het klokje, daar heb ik geen enkel idee maar het werkt nu normaal. Toen ik de wagen in de garage thuis binnenreed die avond stond de klok juist. Volgende morgen start ik, rijd buiten en zie dat de klok een ander uur aangeeft. Niets om in paniek te raken maar met de vorige probleempjes dacht ik een excorsist te moeten loslaten op de wagen. :). Ik heb nog een Porsche oldtimer zonder al die elektronica (behalve dan de motorsturing van Bosch Motronic die na 26 jaar nog perfect werkt) en ik moet zeggen dat ik daar nog kan aan werken en begrijp wat er gebeurd. In die tijd was het leven nog simpel. Nogmaals bedankt.
13 jaar
probleem met de auto-functie is omdat de motor de begin en eindstand kwijt is, nadat de accu eraf is geweest. Wil je dat weer inleren? Auto op contact en elk raam 3x volledig open/dicht doen door de knop ingedrukt te houden (dus zonder te stoppen halverwege). Daarna werkt de auto-functie weer.
13 jaar
Bedankt voor je oplossing Peter, zonet gedaan en de auto functie is weer in orde.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar