close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi L200: L200 bak/koppeling

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 td 4wd

Heb een zgan L200 gekocht die nog (net)volgens de oude regeling op grijs kenteken staat.(20.000km)
Hiervoor had ik hetzelfde model van 1999 met enkele pk's minder.
Hij rijdt lekker maar het verschil met de vorige is dat hij bij het koppelen tijdens het opschakelen een soort fluitend geluid in de koppeling of versnellings/tussenbak maakt (huuwwwwww)

Is dit normaal of zit er iets fout !

Geplaatst door

De Steut (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is het afremmen van de synchromesh op het te schakelen tandwiel, kan eigenlijk niet zoveel kwaad. Dit zal meestal het meeste lawaai maken bij het terugschakelen omdat het tandwiel wordt afgeremd met een hoger toerental dan bij het opschakelen. (dit is ook de reden waarom synchro's vlugger verslijten bij 3de en vooral bij 2de versnelling, omdat daar het meest wordt op teruggeschakeld).
Zou mij daar niet te veel zorgen om maken.

wim12199 0
badge

17 jaar

Ik heb zelf meer het idee van het druklager.
Hij maakt het geluid nog voordat je de schakelpook bedient en eigelijk alleen als je iets doortrekt(dus bij bv 3500t/m koppelt)
De synchromeshen komen toch pas in werking als de pook word bedient, of zit ik mis ???

De Steut 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L200 of stel zelf een nieuwe vraag.