Mitsubishi galant gti 2.0 v6 24v: laag stationair lopen koude motor

Bouwjaar: 1995

Auto loopt zeer laag stationair na de koude start bijna tegen afslaan aan.

Met het starten moet ook heel iets gas gegeven worden, maar normaal moeten deze motoren het toerental net na de start toch ff naar 2000 toeren moeten gooien om daarna zo'n 900 toeren te gaan draaien. Als ie warm is loopt ie wel redelijk goed stationair.






scorpiov610810

Geplaatst door scorpiov610810 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Galant? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

arne650 (0) PRO, 20 jaar geleden

je auto gaat dus niet op choke, controleer de temperatuursensor en eventueel het koudstartventiel in je inlaatspruitstuk, ik weet niet of deze auto er een heeft. bij warme motor heb je verder geen problemen meer neem ik aan.

marcvan1 (0) PRO, 20 jaar geleden

de koudloopregeling op het gasklephuis zal niet meer werken, ofwel wordt ze door de motor ecu niet aangestuurd ofwel zit de regelschuif vast ofwel is een van de spoeltjes van de regelschuif defect.

met de MUT tester is deze storing via de data en actuatorstest uit te lezen

scorpiov610810 (0) PRO, 20 jaar geleden

okee bedankt dan zal ik deze auto een dag bij de dealer neer zetten. Wij hebben alleen de beschikking over autodiagnost en goodmann.

Valck (0), 20 jaar geleden

ik lees als mogelijke oorzaken van de problemen koudloopregeling, temperatuursensor en koudstartventiel in het inlaatspruitstuk. nu heb ik zelf een spacewagon (2.0GLXI)met start/stotterproblemen, Ik heb helaas geen instuctieboek en de garage kan me ook niet echt verder helpen met dit probleem, de check engine brand haast nooit.

de vraag is: waar zitten de drie onderdelen precies? ik neem aan dat de motoren van de mitsubishi's van deze leeftijd over dezelfde onderdelen beschikken zodat ik verder kan zoeken

marcvan1 (0) PRO, 20 jaar geleden









wat bedoel je met "de enginelamp" brandt haast nooit?



het lampje moet branden wanneer je het contact opzet en na ongeveer 30 sec. doven



de motor heeft geen koudstart ventiel



start en stotter problemen worden zelden veroorzaakt door de koudloopregeling en gaskleppositie sensor



controleer eerst het juiste type (moet ngk zijn) bougies



de verdeelkap barst nogal gemakkelijk ( doe vochtigheidstest)



bougiekabels durven ook nagal eens doorslaan, zitten soms nogal vast en worden kapotgetrokken



regel de klepspeling



is dit allemaal in orde dan kan je de inspuiting gaan nazien, maar geef dan wel het juiste type van de wagen en de motor en al of niet lpg



groeten



Valck (0), 20 jaar geleden

ik heb de bougies (Bosch super 4 'FR78X') vervangen door NGK's BKR6E-11 en het probleem is opgelost. Geweldig! Geen gestotter meer en ook bij de koude start meteen aanslaan en wegrijden. Zowel op gas als op benzine. Ik had de bougies al eens vervangen, maar wist niet dat er zo'n onderscheid in bougies zat. Vanaf nu NGK.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.