Ik moet morgen naar een mitsubishi canter gaan kijken, waar moet ik vooral op letten! Deze wagen heeft een nieuwe cilinderkop, gaan deze motoren bij het leven kapot of zijn het gewoon de kilometers. Het moet niet zo zijn dat ik altijd aan mijn eigen wagen moet gaan liggen sleutelen want da is niet de bedoeling. De vraag is wat gaat er vaak kapot bij deze auto's.
Ps het is een oprijwagen met alu bak!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Motoren kennen nogal wat problemen door onderbemeten koelsysteem.
Hierdoor gaat onder andere de cilinderkop snel kapot en ook vreters komen regelmatig voor.
Versnellingsbakken zijn niet echt sterk, schakelvorken willen nog wel eens breken.
Richard wat denkte gij van een auto met 250000km, in eerste instantie start hij wel goed maar ik vind dat hij niet zo goed meer trekt! (rookt eigenlijk niet veel) Ik kan misschien beter een transit kopen??
Ik neem aan dat je hebt proefgereden met een onbeladen auto, als je dan al vindt dat het niet goed rijdt is verder zoeken misschien beter. Ik zal even informeren bij een ervaren Mitsubishi monteur maar dat zal wel dinsdag worden.
18 jaar
Alvast bedankt richard!
Niet kopen, veel problemen met motorkoeling waar weinig aan te doen is (vooral in zomermaanden), een motor die veel verbruikt (20 liter !!!)en toch regelmatig problemen met boite en achterbrug. Neem het aan van iemand die in het merk zit.
Geldt het koelingsprobleem voor de 2.8 of ook voor de zwaardere 4 cilinders? Even nieuwsgierig........
nee, enkel voor de 2,8 zowel turbo als niet turbo (fb modellen tot begin 2001), daarna is er het model met 3,o liter (did) uitgekomen met motor met directe inspuiting (veel beter-veel minder verbruik), de zwaardere modellen hebben er nooit geen last van gehad!
Ik dacht al. Vroeguh waren de Canters met de zware 4 cilinder diesels (3,5 liter???) redelijk onverwoestbaar. Is die 2.8 dezelfde motor als een Pajero?
Ja maar bij de pajero waren het de beste (raar maar waar)motoren met de minste problemen die ze ooit hebben geplaatst.Als men dan toch een canter heeft met 2800 cc motor, steekt men er best een radiator van een 3,5l in( veel dikker ), resultaat gegarandeerd!
Snaponboy zie bovenstaande verhalen, dit is ongeveer hetzelfde als wat ik nog te melden had. De 2.8 is een kwetsbare motor in de Canter. Kijk beter uit naar een IVECO Daily van hetzelfde bouwjaar. Hebben een goed chassis, schijfremmen rondom en een sterke motor.
Mvgr,
Richard
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Canter of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar