hallo, ben nu onderhand al enige tijd bezig met een mitsubishicanter met een 4m41turbodiesel-intercooler bezig.Deze wagen heeft de eigenschap om na een tijdje(minimaal 6uur)stilstaan en dan starten danloopt hij goed, maar na ongeveer 1 a 1½ minuut hoor je de motor afzakken en dan uiteindelijk stilvallen, dan is deze motor na lang doorstarten aan de praat te krijgen en dan loopt hij perfect.Het is mij duidelijk dat er op 1 of ander manier lucht in de pomp komt maar niet via de toevoer en de retourslangen of via de gashevel.Hierop heb ik de pomp gedemonteerd en naar de dieselboeren gestuurd ,die kwamen bij mij met het verhaal dat de pomp te weinig brandstof aan zou zuigen, toen hebben ze er voor mij een electrich opvoerpompje voorgezet(ikzelf vindt dit een lapmiddel maar ja de prijs he).maar het probleem is en blijft hetzelfde.Nu heb ik later zelf een andere pomp gemonteerd maar nog steeds met geen resultaat, verder heb ik al gewisseld, brandstoffilterhuis(5keer)brandstoftank(toch maar!)brandstofleidingen toevoer en retour vervangen voor slangen.het rare is nu dat ik als ik de motor uitzet ontzettend veel lucht het retourgedeelte vanuit de pomp naar de tank toe zie stromen, het lijkt dan wel of de pomp over zijn nek gaat.Nu denk ik zelf dat er nog maar 1 mogelijkheid is en dat is dat er een verstuiver open blijft staan en dat door die verstuiver lucht via de leiding de pomp ingaat?verstuivers zijn nog niet getest.Zou dit een mogelijkheid kunnen zijn?nog 1dingetje, als de motor eenmaal goed loopt dan loopt hij als een zonnetje ook als hij effe uit heeft gestaan totdat hij weer die lange tijd uit heeft gestaan.iemand nog een idee?alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verstuivers zijn het waarschijnlijk niet, als deze dit zouden veroorzaken raakt de hogedrukkop van de pomp leeg.
De motor zal dan direct niet willen aanslaan.
Je hebt toch ergens te maken met lucht wat in het systeem komt.
Misschien even een terugslagklep maken tussen filter en tank?
Wat gebeurt er als je de motor laat draaien met een jerrycan diesel ernaast? Aanvoer en retour van de pomp in de jerrycan en laten draaien tot alles goed ontlucht is. Misschien kan je zo stap voor stap het brandstofsysteem weer opbouwen totdat je de boosdoender gevonden hebt.
succes
Al gecontroleerd op foutcodes?
Er zijn wel regelmatig problemen met deze dieselpompen.
geen foutcodes,het is nog geen commonrail maar gewoon een ouderwets rotatiepompje, en een aparte tank met slangetjes naast de wagen daar ben ik mee begonnen. Het gekke is gewoon dat de brandstoftoevoer wel goed is!dus dat kan ik uitsluiten.maar tijdens het lopen gaat het fout!
en een terugslagklep in de retour of toevoer heeft ook al geen effect,
Als de motor eerst 1 a 1,5 minuut goed loopt zit het is het waarschijnlijk het filter of de leidingen die(gedeeltelijk)leeg zijn.
Gezien de tijd dat het duurt voordat het probleem zich voordoet moet er haast wel ergens een heel klein lek zitten in de aanzuig leiding.
Maakt de tankinhoud nog verschil? Misschien is de standpijp in de tank niet helemaal lekker zodat daar lucht wordt aangezogen.
18 jaar
ik heb echt de indruk dat de diesel die in de leiding zit eerst verbruikt wordt, dan na 1 a 1½minuut er lucht in de pomp komt en niet vanuit de retour of toevoer, dat kan ik zien door me doorzichtige slangen.Als ik nu tijdens dat sputteren op lucht de motor uit zet, zie ik verschrikkelijk veel lucht vanuit de retourgedeelte richting tank gaan, lijkt echt net of de motor over zijn nek gaat. nu ben ik al ietsje verder, ik heb de verstuivers er toch maar uit gehaald en kom 1lekkende en pissende verstuiver tegen.maar het verhaal kan ik nog niet rijmen, denk nog steeds aan luchtpersen vanuit de verstuiver, me brandstofpomp in, maar als ik de motor een tijdje heb laten lopen en hij loopt dan goed moet dit toch ook gebeuren?en daar loopt hij dan veel te goed voor! iemand nog suggesties?
Een verstuiver die blijft hangen in de opwarmfase, nog niet eerder gezien. Heb dit wel al eens gehad nadat een pomp kapot gelopen was. Door veel slijpsel in de verstuivers lekte er compressie de pomp in. maar deze wagen kreeg je nooit ontlucht en ging dus ook nooit starten.
Verstuivers reviseren en weer verder testen lijkt me.
succes
18 jaar
pompnummer 3 gemonteerd, nu is wagen goed!Ik heb het waarschijnlijk niet goed getroffen met me 2dehandspomp! ik ga die pomp opsturen naar een pompenboer met een duidelijke klacht en vraag of ze de keringen die er in zitten en niet kunnen testen op luchtlekkage willen vervangen!
ik heb wel eens gehad bij een diesel dat de ontluchtingsslang van de brandstoftank vol met modder zat.
daardoor ging deze vacuum zuigen. zou ongeveer zelfde storing geven.
retour slang op verst lek?is een idee
of een koperen afdicht ring die op is
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Canter of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar