auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi 0: mitsubishi fto version r koppeling

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6A12 2.0 V6 MIVEC

Beste mensen,

Ik ben trotse bezitter van een Mitsubishi FTO. Nu is mijn koppeling versleten en wilde ik er een nieuwe inzetten. Ik zat zelf te denken aan een sportkoppeling of een race koppeling. Ik heb hiervoor een aantal bedrijven gemaild met wat ze mij te bieden hebben alleen nu krijg ik een aantal keuzes namelijk sportkoppeling, racekoppeling, fast road clutches, 3 of 4 puck koppelingen en stage 1 kopellingen. Kan iemand mij vertellen wat het verschil hiertussen precies is? bij voorbaat dank.
groeten, Bart

Geplaatst door

bart23delsol (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Google maar eens.
1 van deze koppelingen heeft alleen maar zin als je je wagen motorisch hebt getuned zodat deze koppelingen het vermeerderde vermogen aankunnen en ze zijn lichter, maar als jou wagen gewoon origineel is dan heeft het weinig nut en zou ik er een originele koppelingsset in plaatsen.

ricky 10
badge

13 jaar

Vind ik ook; sportkoppeling, racekoppeling, fast road clutches...allemaal hetzelfde en heeft bij een standaard auto helemaal geen zin.

Hans4040 1435
badge vip badge

13 jaar

hmm ja maar mijn koppeling is versleten en ik ben toch van plan om meer pk's uit mn blok te trekken dus dan kan ik er natuurlijk gelijk een goede koppeling in zetten als hij toch uit elkaar gaat. Ik heb trouwens ff gegoogled (had ik al gedaan) maar ik kom niet echt veel verder dan dat race en sportkoppelingen van verschillende materialen zijn en dat de racekoppeling sneller aangrijpt dan een sportkoppeling.

bart23delsol 0

13 jaar

Het gaat er ook om welke van die racekoppeling de hoeveelheid pk's/koppel aankunnen, daar zit verschil in. Zo heb je vaak stage 1 en dan tot 250 pk en dan heb je stage 2 en die kan dan 300pk, stage 3 kan 350 aan enz enz enz.
Nu je zegt dat je hem wilt gaan tunen dan moet je toch ergens gaan informeren of googlen welke van die racekoppeling de hoeveelheid pk's aankan wat jij uiteindelijk uit jouw motor wilt halen. Zal wat lastiger zoeken zijn misschien voor een fto. Misschien op rally-art of ralliart of rallyart forum want dat is dacht ik de tuning van Mitsubishi. Maar ik adviseer je wel om eerst goed te informeren voordat je wat gaat doen op dit gebied van tuning.

ricky 10
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi 0 of stel zelf een nieuwe vraag.