Hallo,
ik heb een probleem waarvoor ik en verschillende garagisten geen oplossing voor heb(ben).
Wat begon met een occasionele backfire is geëvolueerd naar afslaan van de motor, pruttelen (backfiren en niet vooruit meer willen gaan), ineens uitvallen als ik draai of rem en dus geen gas meer geef. In het begin enkel bij koude motor nu kan dit zelfs met een warme motor op de autostrade gebeuren. Het lampje van de motor brandt soms soms niet. Werd uitgelezen maar konden niets met de uitkomst. Hij heeft het zowel op gas als op benzine.
Wie weet de oplossing en waar kan ik dit laten oplossen?
Mvg
Bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke foutcodes werden er uitgelezen? Liefst compleet met nummer. Misschien dat wij er wel wat mij kunnen.
Je noemt het backfires. Wij verstaan onder backfires terug slaan in de inlaat.
Of bedoel je pruttelen/knallen in de uitlaat?
Ik heb de foutcode niet meer spijtig genoeg... het is inderdaad terugslaan in de inlaat. Als je gas geeft heeft dit soms geen effect meer op de motor wat resulteert in schokken, hij heeft ook al meermaals gefaald op de autostrade waardoor ik max. rond de 100km/u kon rijden. Ik weet niet of dit overeenkomt met een gelijkaardig probleem dat ik gezien heb op dit forum en hier was het volgens u de luchtmassameter... hij valt ook gewoon uit als je moet stoppen of draaien...
Hartelijk dank voor uw antwoord,
Bart
10 jaar
Voor terug slaan in de inlaat heb je brandstof nodig EN een vonk.
Die vonk komt normaal alleen in de cylinders voor, maar bij een lekke klep kan die naar het inlaatkanaal overspringen.
Is er een lektest gedaan om te zien of er een klep of kleppen lekken?
Nee dat is nog niet gebeurd... het is dus niet zeker dat het de luchtmassameter is? Als je rustig rijdt met zeer vloeiende schakelingen en niet te snel meer of minder gas geeft rijdt hij gewoon...
Nogmaals dank voor uw informatie!
Bart
10 jaar
In 1e instantie krijg je geen backfires van een verouderde luchtmassa meter. Dan pruttelt het in de uitlaat.
Veelvuldige backfires kunnen uiteindelijk natuurlijk wel de luchtmassa meter om zeep helpen.
Weet je heel zeker dat er backfires zijn en dat je niet het pruttelen in de uitlaat hoort?
Want met backfires MOET er iets aan de hand zijn met een klep of kleppen.
Overigens, schokken, inhouden en niet harder willen als 100 km/uur zijn volgens mij geen backfires, maar misfires.
Bij een misfire is er geen verbranding in de cylinder en komt de brandstof in de uitlaat tot verbranding/ontploffing.
Ik heb er eens extra op gelet want wie weet zijn het toch misfires en ja ik moet zeggen je hoort het idd in de uitlaat en binnen hoor je een soort knotsgeluid taktaktak, de uitlaat heeft overings nooit echt geknald wel geprutteld... Wat ik in het verleden heb gedaan zonder resultaat is nieuwe bougies, gasklep gereinigd...
Hartelijk dank voor uw info!
Bart
10 jaar
Het probleem is opgelost waarvoor dank aan oldford!
Bij Erik de Kort in Kaatsheuvel heeft men een andere luchtmassameter gemonteerd (was stuk) en twee andere bobijnen, auto loopt weer perfect!!!! Die mens is helemaal into mitsubishi en heeft praktisch alles liggen zeker een aanrader!
Nogmaals dank
Bart
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Wagon of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar