De afgelopen 30 jaren deed ik de meeste autoreparaties zelf.
Mijn huidige Mitsubishi Galant 2000 GLSI E2 deed het tot vanmorgen 7 jaren lang probleemloos (nu 116000km).
Geen belangrijke reparaties dus.
Aangekomen bij mijn werk stopte ik vanmorgen voor de slagboom, maar trapte net iets te laat de koppeling in waardoor de motor afsloeg.
Daarna kreeg ik de motor niet meer aan de praat, onregelmatig lopen met knallen, alsof de ontsteking er volkomen naast stond, of geen goed kontakt meer maakte. Herstarten hielp niet meer. Ben wel toe aan een nieuwe distributieriem. Benzine tank is vol. Komt iemand dit bekend voor? Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eerst de distributieriem vervangen en kijken of de motor
op tijd staat,misschien de ontsteking of de computer defect
Denk dat je distributie paar tandjes is verlopen (riemspeling).
KAN OOK DE SNAAR ZIJN VAN DE BALANSASSEN, DEZE BREEKT , VALT TUSSEN DE DIST RIEM EN DE SNAAR VERSPRINGT EEN PAAR TANDEN.
VERVANG DEZE SNAAR ALTIJD, EEN HOOP LATEN DEZE ZITTEN EN DAN KAN ALSNOG DE DIST SNAAR VERSPRINGEN.
De ontsteking bleek defect en heb nieuwe besteld bij Japoto Parts in Wirdum voor ¤200,40 incl. btw. toesturen. De distributieriem en bijbehorende onderdelen worden ook vervangen. Hartelijk dank voor de tips!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar